Izložba umetnice Doris Milešević biće održana u petak, 25. marta, u prostorijama Klein house u 19 časova.
Vizuelne senzacije globalnog položaja, stanja i izgleda u graditeljskoj i u skulptorskoj formi, znatno su uslovljene položajem vertikale živog stabla i time njegovim različitim svojstvima oblikovnosti i gradivnosti. Ta elementarna vizuelna senzacija vidom vertikale i oblika važi kao nepomična živa forma koja ,,čeka” uspravno. Onda kada drvo više nije živo, već položeno na zemlju, kao i čovek prestankom života, objedinjuje se u konstantu o mitskom značenju zajedničkog osnovnog položaja u prostoru. Time je drvo u praktičnom životu, direktno u funkciji čovekovog orijentisanja na tlu. Takođe, zrelo doba nekih vrsta domaćeg, odnosno, pripitomljenog drveta približno se podudara sa ljudskim vekom. Ono je u živom stanju nemi pratilac generacije čoveka i permanentni obnovitelj građe za habitalne i druge njegove potrebe. Vizuelni status graditeljsko-oblikovanih osobenosti forme drveta i forme u drvetu ima dva osnovna nivoa prepoznavanja: drvo kao živa materija – u vertikalnom položaju, i drvo kao obraženi materijal – u svetu načinjenih objekata i oblika.
Vizuelno prepoznavanje i pamćenje stanja mase i oblika određene vrste drveta najčešće sugerišu godovi i njihov raspored, gustina, pravilnosti kruga i boja. Ovi elementi su polazna tačka pri osmišljavanju površine ili mase načinjenih predmeta od drveta. U ovom radu ti elementi su traženi i zabeleženi kroz autoportretske crteže. Svaki pojedinačno sadrži tragove zabeleženih trenutnih stanja – tuge, usamljenosti, elegantnosti, bogatstva, siromaštva, lepote, ružnoće – suprotstavljajući se na taj način zameni vekovnog manuelnog postupka novim tehničkim sredstvima i načinima oblikovanja drvene građe, kao i očuvanju nerazdvojnog dela zanata u umetnosti i umetnosti u zanatu. Nova stvarnost industrijalizovane forme koju čine rezane daske, letve, grede, a čiju formu nose crteži, ulaze u mnogo šire oblasti upotrebe u shvatanju prostora. Oni ne moraju biti skup delova jedne(ili)iste celine. Njihova količina, pojedinačnost i različitost u skupu, i stanje novoostvarenog odnosa u njihovom razmeštanju, u ovom slučaju jeste celina skulptoralne prostornosti i susret oslobođenog drvenog modula. Taj drveni modul ovde se prezentuje u vidu raznih varijacija na temu jednostavne forme čije su kombinacije položaja u prostoru veoma brojne.
Budući da se drvena masa koristi skoro sto posto u industrijskoj proizvodnji, njeno obnavljanje produžava prirodni vek trajanja drveta u obliku žive i mrtve mase. U tom obnavljanju drvo gubi svoja prvobitna svojstva svodeći se na opšti pojam anonimne drvene mase čija su konzistentnost strukture i vizuelna obeležja (kao što su godovi, pravac rasporeda vlakana, miris, elastičnost vlakana, taktilne osobine, i boja) potpuno uništeni. Crteži u ovom radu funkcionišu kao ‘raster materijalizacija’ nekih bivših postojanja, budući da trupcu vizibilno ,,vraćaju vreme” nastanka jer vizualizuju godove, teksture, strukture, boje, tragove – istovremeno podsećajući na emotivna stanja u kojima su nastali. Proces reciklaže koji se sve više pojavljuje u savremenoj proizvodnji stvorio je od drvene mase novu strukturu sa nekim drugim svojstvima i kvalitetima – kao posledicom savremene tehničko-tehnološke elaboracije i upotrebe alata. Imitacijom ovog procesa u crtežima komuniciram ,,mrtvim formama” koje u vizualizovanom jedinstvu vremena i prostora, značenju iskustvenosti pamćenja ličnih duševnih stanja, i njihovom prevođenju u izgubljena vizuelno-oblikovna svojstva drveta tokom prerade, vraćaju drvo u stanje njegove žive forme kao produkta.
[quote color=”#000000″ bgcolor=”#eaeaea” bcolor=”#af2828″]Doris Milešević rođena 1990.u Kikindi. 2009. godine upisuje se na Akademiju umetnosti u Novom Sadu, odsek za grafiku u klasi Profesora Zvonka Tilića, po čijem završetku biva nagrađena godišnjom nagradom likovnog departmana za Najuspešniji rad iz umetničke discipline Grafika za školsku 2012/13 godinu. Tokom master studija na Crtačkom odseku radi kao stručni saradnik u nastavi.[/quote]
(Magločistač)
[clear]
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.