Autobus "Subotica-transa", foto: NJ/Magločistač
Od Javnog preduzeća „Subotica-trans“, koje baštini tradiciju javnog prevoza Subotičana dužu od jednog veka, nakon javno-privatnog partnerstva s elementima koncesije sa “Trans-Jugom” iz Obrenovca, neće ostati gotovo – ništa.
Tačnije, prema planu poslovanja za ovu godinu koji je usvojilo Gradsko veće i uputilo Skupštini grada na davanje saglasnosti, do kraja godine će u preduzeću ostati dvoje zaposlenih, od čega je jedno – direktor.
Preduzeće je svoj ovogodišnji plan baziralo na obavljanju osnovne delatnosti zaključno sa prvim kvartalom ove godine, nakon čega sledi ono što provejava u više pasusa pomenutog plana – statusna promena.
Što se radnika tiče, a ima ih više od 300, oni mogu da se nadaju otpremninama. U programu poslovanja se ne navodi za koji broj zaposlenih i u kom iznosu. Posebnim programom korišćenja budžetskih sredstava, koji je takođe usvojilo Gradsko veće, opredeljeno je 15 miliona dinara za isplatu solidarne pomoći.
Planira se rasprodaja i rashod voznog parka. Više od 100 miliona dinara prihoda planirano je od prodaje, a 31,5 miliona dinara od zakupa 10 autobusa i dela postojeće opreme preduzeća.
„Planira se isplata otpremnina zaposlenih na osnovu programa rešavanja viška zaposlenih, a u skladu sa Ugovorom o JPP sa elementima koncesije za poveravanje obavljanja komunalne delatnosti javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji Grada Subotica i statusnim promena koje će nastati. Na osnovu Ugovora, planira se na kraju 2025. godine da će preduzeće imati 2 zaposlenih zajedno sa direktorom“ – navedeno je u planu.
Radnici koji ostaju bez posla u “Subotica-transu” novi mogu da očekuju kod novog javnog prevoznika u gradu, preduzeća “Trans-Jug” iz Obrenovca, koji je izabran na tenderu za pomenuto javno-privatno partnerstvo.
Koncesionim aktom je procenjeno da je za javni prevoz potrebno gotovo upola manje radnika od onog broja koje “Subotica-trans” sada zapošljava: 158, od čega 115 vozača.
Gradsko veće je na istoj sednici usvojilo i predlog ugovora sa ovim prevoznikom, o kojem će se takođe izjasniti Skupština grada na narednoj sednici. Procenjuje se da je vrednost ove koncesije na 15 godina veća od 15 milijardi dinara, gde će razlika između ove cifre i ostvarenih prihoda od naplate karata biti nadomeštena iz budžeta.
“Trans-Jug” preuzima od “Subotica-transa” javni gradski i prigradski prevoz. Predmet ugovora nisu međugradski, međunarodni i ugovoreni prevoz, kao i turistička agencija.
Ostaje bez odgovora, bar do skupštinskog zasedanja, pitanje da li će i ko preuzeti ove linije. Gde su, posebno za manjine, važne autobuske veze sa Horgošem, Kanjižom, Novim Kneževcem, Malim Pijacama, Oromom…
S tim u vezi, septembra prošle godine ukinuta je međunarodna linija do susednog Segedina u Mađarskoj.
“Subotica-trans” je osnovan davne 1897. godine. U sadašnjem obliku postoji od 1945. godine.
Od 2020. zaključno sa 2022. godinom akumuliralo je gubitak veći od 200 miliona dinara, dok je 2023. i 2024. ostvarena dobit od skoro 16 miliona dinara. Uz stotine i stotine miliona dinara subvencija iz gradskog budžeta.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 86. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti, rodnog identiteta ili drugog ličnog svojstva bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.