
Foto: MS/Magločistač
Katastrofalno, nepregledno, nebezbedno, opasno – tim rečima vozači opisuju trenutno izvedeno rešenje pristupne saobraćajnice koja motorna vozila vodi sa Železničke stanice Bačka Topola u podvožnjak.
“Kao ruski rulet u stvarnosti” – komentariše jedan građanin. Drugi dodaje: “Pun gas, pa šta bude”. “Obožavam saobraćajnice koje dižu adrenalin” i “Sjajno iskustvo ukoliko volite adrenalinske sportove”, zaključuju treći, poredeći osećaj sa trenutkom neposredno pred bandži skok. “Ukoliko u ogledalima nema nijedno vozilo na vidiku, imate tri stotinke da izletite”, kaže četvrti.
Otkad je u oktobru ove godine puštena u rad deonica brze pruge Novi Sad-Subotica, ovakvi komentari su među Bačkotopolčanima brojni i svakodnevni na račun novoigrađenog dela priključenja motoronih vozila iz ulice Boška Buhe, u kojoj se nalazi Železnička stanica Bačka Topola, u Glavnu ulicu u podvožnjaku.
„Trenutno rešenje deluje nebezbedno, pogotovo za vozače koji ka Glavnoj ulici skreću ulevo, jer je zbog konfiguracije novog podvožnjaka vidljivost veoma ograničena, to jest, vozači koji skreću ulevo moraju zbog zida podvožnjaka da autom izađu u prostor desne trake kako bi videli da li neko nailazi“, opisuje svoje iskustvo Stefan Janjić iz Bačke Topole.
Kako kaže, čak i kad ste maksimalno oprezni, konfiguracija puta je takva da se u sekundi može pojaviti vozilo koje prethodno niste mogli da uočite, a kada ima magle, dodaje, postavljena ogledala na zidu podvožnjaka nisu funkcionalna:

„Postavljena su dva ogledala, ali ona ne pokrivaju dovoljnu dužinu puta koja bi vozače adekvatno upozorila da će se neko ubrzo pojaviti sa leve ili desne strane. Ovih dana dodatan problem pravi to što su ogledala zamagljena, pa se time anulira njihova ionako ograničena korist“.
Nakon što je uočio da iste brige dele i njegovi sugrađani, Stefan je odlučio krajem novembra da na problem ukaže Saobraćajnoj policiji Subotica molbom za razmatranje dodatnog obezbeđivanja toka saobraćaja na ovoj tački.
„Pitao sam postoji li neki dodatni način da se osigura bezbednost učesnika u saobraćaju na tački spajanja ulice Boška Buhe i Glavne, odnosno na izlazu iz Železničke stanice“, kaže on.

U odgovoru koji je Stefan dobio, a u koji je i Magločistač imao uvid, navodi se, između ostalog, i da su sporna deonica i pristupne saobraćajnice ka železničkoj stanici u nadležnosti investitora podvožnjaka, što je “Infrastruktura železnice Srbije”. Isto je iz Saobraćajne policije odgovoreno i za Magločistač nekoliko dana kasnije.
„Navedena saobraćajnica je još uvek u njihovoj nadležnosti, odnosno nije predata na upravljanje niti lokalnoj samoupravi Bačka Topola, niti Javnom preduzeću ’Putevi Srbije’, u čijoj su nadležnosti državni putevi koji prolaze kroz naselje“, navodi se u odgovoru koji je dobio Stefan.
Iz Saobraćajne policije navode, međutim, da su razgovarali sa predstavnicima lokalne smouprave u Bačkoj Topoli, koji su naveli da će „preduzeti sve mere iz svoje nadležnosti u cilju unapređenja bezbednosti saobraćaja, te da će izmenama projektne dokumentacije biti pronađeno povoljnije rešenje“.
U izjavi za Magločistač, predsednik Opštine Bačka Topla Adrian Satmari je rekao da su izvođaču radova ukazali na ovaj probleme i da je lokalnoj samoupravi „svakako u interesu da se problem što pre reši i da sporna raskrsnica bude bezbedna“.
„Mi smo ukazali da nismo zadovoljni postavljenom horizontalnom i vertikalnom signalizacijom i da je potrebno dodatno usporiti saobraćaj na tom potezu. Ograničenje brzine već jeste 40 kilometara na sat, ali smatramo da su potrebni dodatni usporivači da bi taj priključak bio još bezbedniji“, ocenio je Satmari.

On je takođe naglasio da je investitor ovog projekta “Infrastruktura železnice Srbije”, ali da će „po potrebi lokalna samouprava peduzeti odgovarajuće korake i mere“.
„Koliko je nama poznato, na državnim putevima nije moguće postaviti ’ležeće policajce’. Ukoliko je rešenje postavljanje semafora, za šta bismo morali ishodovati saglasnost JP ’Putevi Srbije’, mi ćemo u tom pravcu iz opštinskog budžeta izdvojiti sredstva za postavljanje semafora na toj raskrsnici“, dodao je Satmari.
U odgovoru za Magločistač iz Javnog preduzeća za građevinsko zemljište, urbanističko planiranje i uređenje Bačka Topola navode da je 15. avgusta u prostorijama “Infrastruktura železnica Srbije” bio održan sastanak na temu problematičnih i kritičnih tačaka na deonici pruge od Novog Sada do Subotice, gde je bilo reči i o spornim tačkama u Bačkoj Topoli.
Sastanku su, pored predstavnika lokalne samuprave Bačka Topola, prisustvovali i predstavnici Grada Subotica, kao i resornog ministarstva, JP „Putevi Srbije“, izvođača radova i nadzornog organa nad radovima na izgradnji brze pruge Beograd-Subotica.
Na ovom su sastanku, kako se navodi u odgovoru za Magločistač, predložena neka od mogućih tehničkih rešenja za poboljšanje bezbednosti učesnika u saobraćaju, i to u vidu pojačanog održavanja raskrsnice ulica Glavna i Boška Buhe.
„Ova rešenja su izrađena od strane Saobraćajnog instituta CIP i data su u projektu drumske saobraćajne signalizacije od Bačke Topole do Naumićeva“, navode iz Javnog preduzeća za građevinsko zemljište, urbanističko planiranje i uređenje Bačka Topola.
Za tumačenje konkretnih mera i tehničkog rešenja saobraćajne signalizacije i opreme u zoni podvožnjaka “na km 143+729 pruge”, koje nam je dostavilo JP za građevinsko zemljište, Magločistač se obratio dvojici saobraćajnih inženjera.

Kako su objasnili, predviđeno je kao moguće rešenje postavljanje linearnih katadioptera u fluoroscentnoj retroreflektujućoj boji bočno sa obe strane kolovoza, kao i znak “Obavezno desno” na mestu ukršanja Glavne i Boška Buhe koji će onemogućiti skretanje ka centru grada i saobraćaj iz pravca železičke stanice usmeravati ka kružnom toku.
Sa leve i desne strane Glavne ulice iz pravca Sente i centra Bačke Topole, predviđeno je postavljanje signalizacije koja upozorava na ukršanje sa sporednom ulicom, odnosno ulicom Boška Buhe u podvožnjaku.
Pored toga, predviđeno je ograničavanje brzine kretanja vozila na 40 km/sat, što već postoji, kao i dodatna tabla koja će precizirati na koju dužinu puta će se odnosti to ograničenje. Takođe, navedeno je i ograničenje za gabarit puta na 4,5 metara visine, što je već postavljeno.


Komentarišući ovakva potencijalna rešenja, jedan od stručnjaka je ocenio da usporavanje saobraćaja jeste jedino rešenje u situaciji kad je izgradnja već završena, te je ovakvu situaciju slikovito opisao “kao da na spratnu terasu ne stavite ogradu, ali okačite upozorenje da te ograde nema”.
Kako su za Magločistač odgovorili iz bačkotopolskog JP za građevinsko zemljište, na sastanku održanom u avgustu u prostorijama “Infrastrukture železnice Srbije”, okupljeni nisu imali odgovor na pitanje alternativnog priključivanja vozila na Glavnu iz Železničke ulice.
S obzirom na to da je u pitanju državni put AII reda (broj 105), dodaju iz JP za građevinsko zemljište, za takav poduhvat bi JP „Putevi Srbije“, kao upravljač državnim putevima, moralo da pripremi studiju o mogućnosti priključka, te da ova mogućnost nije u potpunosti obrađena.
U izjavi za Magločistač, predsednik Opštine Bačka Topola Adrian Satmari dodaje da bi u tom slučaju bilo neophodno izmeniti i plan generalne regulacije Bačke Topole, te da će zbog toga Železnička ulica za sada biti vraćena u prvobitno stanje.
„Mi smo zaključili ugovor sa investitorom kojim smo dozvolili da koriste javnu površinu, odnosno Železničku ulicu, za polaganje instalacija za vodovod i kanalizaciju za potrebe stanične zgrade. U tom ugovoru stoji da oni tu ulicu treba da vrate u prvobitno stanje. Dakle, uređenje te ulice je njihova obaveza. Već smo im slali opomenu na koju čekamo odgovor. Ako bude potrebe, onda ćemo preduzeti i druge mere“, objasnio je Satmari.

Kako je u toku izmena plana generalne regulacije Bačke Topole, razmatra se i prenamena Železničke ulice.
„Prilikom izmene plana generalne regulacije i to ćemo razmotriti. Mi smo sa nadležnima već razgovarali kako bi se sagledala mogućnost korišćenja Železničke ulice u vidu jednosmerne ili slepe ulice. Oslonićemo se na mišljenje struke, to jest, saobraćajnih inženjera i urbanista“, precizirao je Satmari.
Na naša pitanja u vezi sa rešenjima za spornu tačku priključenja na Železničku stanicu Bačka Topola, kao ni na ona u vezi sa nezavršenom Železničkom ulicom – iz “Infrastrukture železnice Srbije” nisu stigli odgovori do zaključenja ovog teksta.
3 Komentara na
“Izlaz sa Železničke stanice Bačka Topola „kao ruski rulet“: Vozači, oprez (!) dok se ne nađe rešenje problema”
Skrenite desno pa se okrenite posle podvožnjaka
Plan podvoznjaka je menjan tokom izvodjenja radova, u zelji da sto vise ustede na parama, nisu ispravili krivinu od ulaska u podvoznjak do izlaska iz podvoznjaka ( a bili su u mogucnosti) razlog je sto nisu hteli da otkupe dve kuce i naprave bezbedan podvoznjak. Ima tu jos nekoliko gresaka, a jedna od njih je pesacka staza sa kojom idu i biciklisti jer ako hocete da odete iz pravca X tima ka centru sa biciklistickom je ne moguce, jer morate prvo otici do zeleznicke stanice 😂, drugo ako je kisovito vreme i idete kroz podvoznjak treva vam zimska kabanica jer kada auto i kamion prodje proprskaju vas. Trebalo je pesacku stazu izdici bar 1 metar, a i zastitna ograda vas nece spasiti ako ne daj boze u nju udari auto. Podvoznjak je menjan i produzen u pravcu X tima, razlog se ne zna i time su nacinili stetu odredjenim domacinstvima. Postavljanjem nekih prepreka i usporavanjem vozila u podvoznjaku napravice se kolaps, nego lepo treba vratiti projekat infastrukturi zeleznice da ga sruse i naprave kako treba.
Treba da platite stetu bilo kome ko osteti svoje vozilo zbog vase nesposobnosti
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 86. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti, rodnog identiteta ili drugog ličnog svojstva bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.