NUNS I NDNV: LOKALNA VLAST U KIKINDI DODELILA SREDSTVA OPSKURNOM TABLOIDU

NUNS I NDNV: LOKALNA VLAST U KIKINDI DODELILA SREDSTVA OPSKURNOM TABLOIDU

Objavio: Magločistač

11.02.2017

Kategorija: Vesti

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) upozorili su danas da je slučaj nedavne “sramotne” raspodele novca na lokalnom konkursu za medije u Kikindi, “najava političke raspodele novca za potrebe predstojeće predizborne kampanje”.

Kako su udruženja navela u saopštenju za javnost, više miliona dinara na konkursu u Kikindi dodeljeno je medijima bliskim Srpskoj naprednoj stranci po nejasnim kriterijumima, a nešto manje od pola miliona dinara dobio je i dnevni list Srpski telegraf, koji prema analizi Saveta za štampu, “svakodnevno, drastično krši novinarski kodeks”.

“Postoji bojazan da je sramotna raspodela sredstava na konkursu za sufinansiranje medijskih sadržaja u Kikindi najava onoga što će se dešavati i u drugim lokalnim samoupravama, odnosno da postoji politička direktiva da se novac na medijskim konkursima dodeljuje medijima bliskim vlasti, i to za potrebe predizborne kampanje”, piše u saopštenju.

Dodaje se da je to suprotno duhu i smislu medijskih zakona, a da prema Pravilniku o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja jedan od glavnih kriterijuma za dodelu sredstava medijima treba da bude “njihova privrženost profesionalnim i etičkim medijskim standardima”.

“Posebna pažnja bi trebalo da se posvećuje činjenici da li su im izrečene mere od regulatornih ili samoregulatornih tela. Tokom prošle godine Savet za štampu je Srpskom telegrafu izdao čak pet opomena, pa nije jasno kako je uopšte bilo moguće da ovaj mediji dobije sredstva za javni interes u medijskoj sferi”, navodi se u saopštenju.

Dodaje se da su predloge za članove komisije za ocenu predloga projekata dostavila sva reprezentativna novinarska i medijska udruženja, ali nijedan od tih predloga nije usvojen.

“Gradonačelnik Pavle Markov je za rad u njoj odabrao ‘medijske stručnjake’ veoma upitne ekspertize, među kojima je i Vladan Stefanović iz Subotice, o čijoj su bliskosti sa vladajućom strankom (SNS) mediji već izveštavali”, piše u saopštenju.

NUNS i NDNV su naveli da poseduju informaciju da listovi poznati po kršenju profesionalnih i etičkih standarda, Informer i Srpski telegraf, ubrzano konkurišu za javna sredstva u mnogim lokalnim samoupravama.

”Plašimo se da primer Kikinde u kršenju Pravilnika neće biti usamljen. Podozrevamo čak da je ovo novi način finansiranja rada ovih medija, što bi predstavljalo ozbiljan udarac i medijskim zakonima i medijskima slobodama”, dodaju NDNV i NUNS.

Udruženja su pozvala predstavnike civilnih organizacija da se aktivno uključe u kontrolu procesa dodele sredstava za medijske projekte i kontrolu rada nezavisnih komisija, kako bi se smanjila mogućnost za nove zloupotrebe.

 

Izvor: Autonomija

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.