Objavljen prvi Indeks privatnosti u medijima (IPM) u Srbiji: Od 50 rangiranih medija, Magločistač na 12. mestu

Objavljen prvi Indeks privatnosti u medijima (IPM) u Srbiji: Od 50 rangiranih medija, Magločistač na 12. mestu

Izvor: Pixabay.com

Objavio: Magločistač

15.09.2021

Kategorija: U fokusu

SHARE Fondacija je objavila prvi Indeks privatnosti u medijima u Srbiji koji rangira 50 onlajn medija sa aspekta poštovanja standarda zaštite ličnih podataka, a koji predstavlja indikator za analizu zaštite prava građana na privatnost u onlajn medijskoj sferi Srbije.

“Dve godine od stupanja na snagu novog zakona, mediji nisu do kraja uskladili svoje poslovanje na internetu sa propisanim principima, dok pojedini koriste intruzivne tehničke alate u prikupljanju i obradi ličnih podataka”, navodi se u saopštenju za javnost, i dodaje da su standardi zaštite privatnosti relativno novi, te da proces usklađivanja praksi i dalje traje.

U tom smislu, Indeks privatnosti je kreiran kako bi se mapiralo stanje kao polazna osnova, kao i prostor za unapređenje trenutne prakse medija u Srbiji, a iz SHARE Fondacije najavljuju da će se istraživanje periodično ponavljati kako bi se pratio razvoj i ažurirale promene u domenu primene svih pravila poštovanja privatnosti korisnika.

Od 50 posmatranih medija – od kojih 20 medijskih sajtova ostvaruje najveću posetu prema analitici globalnog saobraćaja na internetu, dok je ostalih 30 od značaja za geografsko područje koje pokrivaju, uzrasnu grupu kojoj su namenjeni, ili javni interes koji ostvaruju, najbolje rangirani je Danas (82/100), slede Mozzart Sport (81/100), BizLife (79/100), B92 (74/100) i Radio 021 (74/100).

Na začelju tabele našli su se, pak, onlajn izdanje lista Politika (37/100), Alo (43/100), Kurir (46/100), Pressek (46/100) i Mondo (49/100).

Subotički portal Magločistač, sa vrednošću IPM za 2021. godinu 68/100, našao se na 12. mestu.

Pokazatelji koji čine IPM su grupisani u šest osnovnih kategorija: od tehničkih – kao što su kolačići ili vrste platformi, gde se bodovanje oslanja na usaglašena načela globalne zajednice, do obaveza propisanih zakonom ili etičkim kodeksom novinara.

„Smatramo da je izuzetno važno da mediji razumeju svoju ulogu u ekosistemu prikupljanja i obrade ličnih podataka. Postoji čitav niz drugih aktera, od IT giganta do drugih privatnih kompanija, koji monetizuju podatke njihove publike, od čega mediji često nemaju previše koristi, a izlažu se potencijalnom riziku jer obrađuju podatke o ličnosti bez odgovarajućih mera i procedura. Čini se da je to pre slučaj usled nepoznavanja tehničkih procesa u digitalnom okruženju, nego zbog svesnog izigravanja zakona“, zaključuju iz SHARE Fondacije.


Indeks privatnosti u medijima (IPM) je izrađen u okviru projekta “Akcija za digitalna prava – unapređenje slobodnog protoka informacija i integriteta medija” koji partnerski sprovode BIRN Srbija i SHARE Fondacija, uz finansijsku podršku Balkanskog fonda za demokratiju i MATRA programa.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.