Insajder: Novcem za modernizaciju železnice od Novog Sada do Subotice plaćani radovi van te deonice

Insajder: Novcem za modernizaciju železnice od Novog Sada do Subotice plaćani radovi van te deonice

Spojena pruga Novi Sad - Subotica - drzavna granica, foto: MS/Magločistač (arhiva)

Izvor: Insajder

14.02.2025

Kategorija: U fokusu

Deo novca za rekonstrukciju pruge od Novog Sada do Subotice, obezbeđen Aneksom 4 komercijalnog ugovora, ulagan je u radove van te deonice, iako komercijalni ugovor to ne predviđa – pokazuje analiza Insajdera.

Tako su mimo ugovora plaćane nabavke, popravke i radovi na održavanju pruga u okolini Beograda, ali i projektna dokumentacija za prugu koja se gradi i koja tek treba da poveže Zemun Polje sa Ekspo centrom.

Prvobitno ugovorena vrednost posla modernizacije železnice od Novog Sada do granice sa Mađarskom bila je milijardu i 162 miliona dolara, a onda je dodatno uvećavana Aneksima. 

Svi naknadni radovi, ugovoreni kroz ukupno 4 aneksa komercijalnog ugovora koštaju građane Srbije 87 miliona dolara.

Posebno je zanimljiv Aneks 4 koji predviđa dodatnih 52 miliona dolara. Problem je što su tim novcem plaćani radovi na toj deonici, ali i radovi van nje. 

Novcem za modernizaciju pruge od Novog Sada do Subotice plaćana je, zmeđu ostalog, oprema u tri beogradske stanice, nadstrešnica za lift u Batajnici i održavanje pruge u Zemunu i to ukupno 171 hiljadu dolara. Iskopavanje kanala dugog 13 km u Beogradu plaćeno je 136 hiljada dolara. Merna kola za praćenje koloseka plaćena su više od 823 hiljade dolara. Projektna dokumentacija za prugu koja je tek u izgradnji, a koja će povezivati Zemun Polje sa budućim nacionalnim stadionom i Ekspo kompleksom plaćena je 289 hiljada dolara.

Ništa od tih radova, pa ni izrada projektne dokumentacije za prugu od Zemun Polja do budućeg nacionalnog stadiona, nije bilo predviđeno osnovnim komercijalnim ugovorom o modernizaciji železnice od Novog Sada do Subotice. 

Ugovor omogućava izmene i odstupanja, ali samo za radove u okviru te deonice i to pod uslovom da oni ubrzavaju završetak radova,  unapređuju efikasnost, ili da na drugi način koriste državi.

Svi ti radovi nisu,međutim, definisani kao izmene i odstupanja, već se pravdaju odlukama inženjera i to po instrukcijama Ministarstva građevine kao finansijera i “Infrastrukture železnice”, kao investitora. 

Ministarsvo građevinarstva ne odgovara na pitanje Insajdera po kom zakonskom osnovu su Aneksom 4 plaćani radovi van deonice – poslato još krajem prošle godine. 

Tužilaštvo je tek pre dve nedelje najavilo i finansijsku istragu, a tek juče je saopšteno da je ceo slučaj zvanično predat Tužilaštvu za ogrnaizovani kriminal. 

Podelite sa prijateljima:

Jedan Komentar na
“Insajder: Novcem za modernizaciju železnice od Novog Sada do Subotice plaćani radovi van te deonice”

Gagi says:

Nije to ništa šta se tu još radilo.Rušile su se kuće koje nisu ni blizu pruge i nisu trebale da se ekspropruišu.A ljudima kojima su prosli sa nadvožnakom pored kuće 1 metar i zatvorili ulaz nikom ništa.E moja Srbijo teško tebi i nama!

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 86. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti, rodnog identiteta ili drugog ličnog svojstva bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.