ZLF i SRCE: Potencijalna koncesija “Subotica-transa” se temelji na nepotpisanom elaboratu

ZLF i SRCE: Potencijalna koncesija “Subotica-transa” se temelji na nepotpisanom elaboratu

Autobus "Subotica-transa", foto: NJ/Magločistač

Objavio: Magločistač

09.02.2024

Kategorija: Politika , Subotica

Gradski odbori Zeleno-levog fronta (ZLF) i Centar Srbija (SRCE) u Subotici su povodom poslednje sednice Skupštini grada na kojoj se raspravljalo o potencijalnom uspostavljanju javno-privatnog partnerstva u JP “Subotica-trans”, naveli da se ova odluka temelji na nepotpisanom elaboratu o opravdanosti ovakvog vida partnerstva, i da ovo rešenje “izaziva sumnje u efikasnost i izvodljivost predloženog plana”.

Prema predlogu, podsećaju, narednih 15 godina JP “Subotica-trans” dalo bi se na upravljanje koncesionaru, koji bi uložio više od 1,3 milijarde dinara u obnovu vozila, remontnog centra i sanaciju autobuske stanice.

“Dodatno, koncesionar bi plaćao gradu 10 miliona dinara godišnje za korišćenje glavne autobuske stanice i remontnog centra. Subvencije Grada bi bile 200 miliona dinara godišnje umesto dosadašnjih 500 miliona dinara, za preduzeće koje se, prema rečima njenog direktora nalazi u ‘teškom stanju’ i pored cene karte koja je najviša u Srbiji”, ocenili su u zajedničkom saopštenju.

Direktor JP „Subotica-trans“ Dejan Ljubisavljević izjavio je početkom februara na sednici Skupštine grada da se ovo preduzeće nalazi u izuzetno teškom stanju, da ne zadovoljava potrebe građana i da jedno od rešenja za njegovo spašavanje može biti uspostavljanje javno-privatnog partnerstva, kao modela kojim bi se poboljšale usluge i rad ovog preduzeća.

Odbori ZLF i SRCE su najavili da su predali zahtev za pristup informacijama od javnog značaja kojim su tražili kopije studije koju je izradio Saobraćajni fakultet koji će, kako su naveli, objaviti odmah po primanju.

Dodaju i da su zatražili i kopije završnih računa ovog preduzeća u poslednjih 5 godina.

Predstavnici ovih stranaka su upitali lokalnu vlast, “da li Subotica treba da sledi put Beograda, s obzirom na loše stanje javnog prevoza, gde je veliki broj autobusa van funkcije, kao i da li će videti prepolovljene ili zapaljene autobuse na ulicama kao što se to sad već redovno dešava u Beogradu”.

“Od ukupno 77 autobusa u ovom preduzeću, više od 20 autobusa je van upotrebe, a svaki ‘dobar’ preduzetnik će uložiti minimalne napore da ih vrati na ulicu i ostvari maksimalni profit za sebe”, smatraju.

Oni se takođe pitaju i kolika će biti cena pojedinačne karte u Subotici.

U ovim strankama podržavaju akciju kolega iz opozicije koji su nedavno organizovali prikupljanje potpisa za smenu direktora preduzeća Dejana Ljubisavljevića.

“Ipak, smatramo da je trebalo reagovati mnogo ranije, početkom prošle godine nakon afere ‘Starter’. Smena je potrebna, ali je bitno ukazati da to nije rešenje ovog, pre svega sistemskog problema”, ocenjuju.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.