„Subotica-trans“ u teškom stanju: Vlast za uspostavljanje javno-privatnog partnerstva, opozicija protiv

„Subotica-trans“ u teškom stanju: Vlast za uspostavljanje javno-privatnog partnerstva, opozicija protiv

Glavna autobuska stanica Subotica, foto: NJ/Magločistač

Objavio: Magločistač

01.02.2024

Kategorija: Subotica

Direktor JP „Subotica-trans“ Dejan Ljubisavljević izjavio je danas da se ovo preduzeće nalazi u izuzetno teškom stanju, da ne zadovoljava potrebe građana i da jedno od rešenja za njegovo spašavanje može biti uspostavljanje javno-privatnog partnerstva, kao modela kojim bi se poboljšale usluge i rad ovog preduzeća. SVM je takođe nezadovoljan upravljanjem preduzeća, dok je opozicija protiv davanja preduzeća u koncesiju.

„Kada sam došao u ’Subotica-trans’ zatekao sam preduzeće koje nije imalo saobraćajnu studiju, krovni dokument po kome preduzećem treba da se upravlja. Linije su iz 2009. godine, a preduzeće nije obavljalo ono zbog čega je i osnovano, da bude servis građanima, zbog čega od 2012. godine osetimo konstantan pad broja putnika“, istakao je Ljubisavljević.

On je na sednici Skupštine grada na kojoj su odbornici raspravljali o mogućim rešenjima podsetio da se u 40 gradova u Srbiji javno-privatno partnerstvo odvija kao najnormalnija pojava jer je to jedan od načina, kako je rekao, rešavanja nagomilanih problema.

Foto: Magločistač

„Velika je investicija obnoviti vozni park preduzeća koji je sada nefunkcionalan. Upravljati sa tako nečim je nemoguća misija. Vozni park ne zadovoljava standarde, dok su neki autobusi isključeni iz saobraćaja zbog bezbednosti. Zatim, u trenutku pada broja putnika preduzeće kupuju zglobne autobuse koji su duplo skuplji od solo autobusa, duplo više troše i teži su za održavanje“, objasnio je Ljubisavljević.

Prema njegovim rečima, ovo preduzeće prevozi putnike po saobraćajnim linijama koje su stare 15 godina, a koje ne zadovoljavaju njihove potrebe, pa tako ni Industrijska zona u Malom Bajmoku, u kojoj radi veliki broj građana, nije povezana sa Prozivkom, kao jednom od najvećih naselja u Subotici.

Šef odborničke grupe Srpske napredne stranke (SNS) Veljko Vojnić rekao je da je opozicija potpuno promašila temu jer, kako je objasnio, ovde nije reč o privatizaciji nego o načinu iznalaženja održivog sistema da se zadrži javni gradski prevoz, da građani imaju sveobuhvatnu uslugu, a da iznosi koji se izdvajaju ne opterećuju previše budžet grada.

SVM nezadovoljan upravljanjem „Subotica-transa“

Prema rečima šefa odborničke grupe Saveza vojvođanskih Mađara (SVM) Janoša Nagela, „ne može se obavljati uspešno poslovanje na taj način što na jednog vozača dođe još četiri druga zaposlena“.

„To nešto nije u redu i tu je rukovodstvo ’Subotica-transa”, odnosno menadžment je već trebao ranije da preduzme određene korake. Takođe je neprihvatljivo, ako imaju ovoliki broj zaposlenih, da od 77 autobusa 30 odsto bude van upotrebe – to je veliki primer propusta, kako je to moguće“, naglasio je Nagel.

A da li postoji neki novi model za finansiranje i opravdanost realizacije projekta javno-privatnog partnerstva, ili će grad morati na neki drugi način da reši problem, u narednom periodu ustanoviće komisija koju bude obrazovalo Gradsko veće, poručio je sekretar za komunalne poslove, energetiku i saobraćaj Radoslav Vukelić.

Opozicija: „U toku devastacija društvene ili javne svojine“

Odbornici iz redova opozicije glasali su protiv usvajanje Odluke o pokretanju postupka usvajanja javno-privatnog partnerstva u JP „Subotica-trans“ jer su, kako je rekao šef odborničke grupe Pokreta građanske Subotice (PGS) Miroslav Milojević, „imali obećanje gradonačelnika Subotice da će do kraja 2023. godine biti rešen problem ovog preduzeća i da neće biti izvršena privatizacija, ali da to nije ispunjeno“.

„Sada smo došli do toga da se izrađuje elaborat o javno-privatnom partnerstvu, tačnije, davanjem u koncesiju preduzeća na period od 15 godina. Iz budžeta grada se izdvaja oko 500 miliona dinara, što je enormna suma. Oni u tom elaboratu predviđaju da će se ta suma smanjiti na nešto manje od 200 miliona dinara iz budžeta. Ja ne vidim motiv bilo kog koncesionara da uđe u posao koji je u samom startu negativan i zavisi od budžeta grada“, ocenio je.

On smatra da se sprovodi devastacija društvene ili javne svojine, i da se onda vrši privatizacija ili davanje u koncesiju.

„Mi smo to imali na primeru ’Apoteke Subotica’ pa sad imamo nešto slično i sa ’Subotica-transom’. Dok su njihova dva direktora upravljala ovim preduzećima ono je u potpunosti devastirano i dovedeno na rub propasti. To govori da kadrovi u takvim osetljivim preduzećima ne mogu da se imenuju iz redova vladajućih struktura nego to moraju biti kadrovi koji se biraju na konkursima i koji imaju reference za obavljanje tog posla“, rekao je Milojević.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.