U domu „Klare i Rose“: Multimedijalni program „Prostori“ u subotu, 20. maja

U domu „Klare i Rose“: Multimedijalni program „Prostori“ u subotu, 20. maja

Foto: NJ/Magločistač

Objavio: Magločistač

20.05.2023

Kategorija: Subotica

Multimedijalni program „Prostori“ održaće se u kulturnom centru “Klare i Rose” u subotu, 20. maja, sa početkom u 20 časova.

Ulaz je besplatan.

Radio drama „Prostori“ predstavlja eksperiment, delo u procesu, pokušaj odgovora na otvorena pitanja, zvučni prizor kao iskorak u nepoznato, izlazak iz sigurne zone zarad ohrabrivanja sebe i drugih. Ona je pojačan glas žena koje su učestvovale u tromesečnom kreativnom procesu (šest radionica) tokom kojeg su žene u Subotici i Maloj Bosni promišljale i razgovarale.

Prostori se otvaraju u nama, oko nas, između nas. Prostori razmene i kontakta. Prostori nerazumevanja, očekivanja, nadanja. Šta sve možemo saznati i doživeti ako samo slušamo? Koji se sve prostori imaginacije otvaraju ukoliko čujemo ono što nas okružuje? Imamo li strpljenja da samo slušamo?

Zatvorite oči, naćuljite uši, otvorite um i srce.

Radio-drama se emituje u nekadašnjoj dnevnoj sobi kuće.

Lea Vidaković: Mapiranje sećanja – višestruka rekonstrukcija

Mapiranje sećanja je rad koji se sastoji iz dva videa (memorija prostora) i minijature u fragmentima. U prvom videu kamera mapira bakin staklenik. Krupni kadrovi beleže teksture i staze napuštenog prostora. U drugom videu devojčica sastavlja minijaturu staklenika po Leinom crtežu kao referencu prostora kog nikada nije videla, niti doživela. Uz dve video projekcije u prostoru se nalazi minijatura staklenika koju je devojčica sastavila oslanjajući se na reference Leinog sećanja i vlastitu spretnost u interpretaciji zadatih uputstava za sastavljanje minijaturnog objekta.

Foto: NJ/Magločistač

“Staklenik koji je bio deo bakine kuće je za mene bio značajan prostor u toku mog odrastanja. U sećanju je to bila ogromna prostorija pretrpana cvećem, uvek obasjana suncem, teškog vlažnog zadaha, mirisa natrule kafe i vode, mešavine kojom je baka tvrdila da moramo polivati cveće. Pri ponovnoj poseti istog, sada praznog prostora, on mi se činio beskrajno mali, skučen i prazan. Sunčeva svetlost sada obasjava biljke koje su prodrle u unutrašnjost staklenika iz dvorišta, te unele neki novi život u potpuno napušten prostor.

Usled bakine demencije, ona potpuno gubi osećaj i sećanje na prostor, te je tako i prostor njene vlastite kuće, u njenom sećanju, potpuno dekonstruisan. Ja ga gradim opet, kroz ovaj rad, mapiranjem vlastitog sećanja u procesu višestruke rekonstrukcije. Staklenik postaje sve više apstrahiran i sveden na svega nekoliko elemenata. To više nije realistična i tačna rekonstrukcije stvarnog prostora. Mere, detalji, veličine, mirisi i texture su mešavina memorije prostora i mapiranja vlastitog sećanja, kao i spekulacije o tome kako će se sećanje na ovaj prostora dalje prenositi – kad prostor više nije fixna lokacija već prostor sećanja u tranziciji, u neprekidnom fluxu.” Lea Vidaković

Lea Vidaković je umetnica koja radi u oblasti animiranih instalacija, proširenih medijskih praksi i tradicionalne lutkarske animacije. Njena istraživačka interesovanja uključuju fragmentirane narative i pristupe pripovedanja za animirane instalacije i prošireni bioskop. Diplomirala je i magistrirala kao grafičar i slikar (Umjetnička akademija, Zagreb); diplomirani animacija (HVO, Norveška); MA audio- vizuelnih umetnosti (Kraljevska akademija umetnosti, Belgija); Doktorirala studije animacije (NTU/ADM Singapur). Njeni radovi prikazani su na izložbama i više od 200 festivala animacije, osvajajući brojne umetničke i filmske nagrade. Ona je docent na Univerzitetu Lusofona i član je CICANT-a, SAS-a, HDLU-a i SULUV-a.

Leini radovi smešteni su u kući koja je prethodno bila radionica lutkara, te se na ovaj način preklapaju prostori primenjene i umetničke prakse, koja iz privatne kuće prerasta u kulturno-umetnički centar.

Edita Kadirić: Lagrimas negras (2021), 4.17”

Video animacija sastavljena od 1130 crteža rađenih rukom predstavlja deo serijala „District of Shame“. Serijal predstavlja psiholo[ki portret kroz formu pripovedanja, preispitujući socijalno-politički pritisak na različite lične pozicije.

Edita Kadirić je vizuelna umetnica koja se bavi se multimedijalnim formama (crtež, slikanje, video, animacija i objekti). Diplomirala je grafiku na Akademiji umetnosti u Novom Sadu (Srbija), postdiplomske studije završila je na FLU u Beogradu (Srbija) i master studije iz oblasti intermedija i umjetničke produkcije na Fakultetu lepih umetnosti u Barceloni (Španija). Puno puta izlagala u zemlji i inostranstvu. Njen rad je vise puta nagradjivan i deo je vrednih privatnih i javnih kolekcija. Zivi i radi na relaciji Srbija- Spanija-Francuska.

Editin rad nalazi se u nekadašnjoj sauni kuće.

Instalacija: Softness

Vizuelna instalacija modne kreatorke Evetke otvara prostore autentičnosti, udobnosti i jedinstvenosti. U svom radu Eva koristi meke, prirodne materijale, veselih boja. Jedna od osnovnih karakteristika njenog rada je kvalitetno krojena i sašivena garderoba. Rad je nastao kroz promišljanje o prostorima koji se otvaraju u susretu prošlosti i sadašnjosti, starog i novog, tradicionalnog i savremenog.

Foto: NJ/Magločistač

Eva Szabó Barna je modna kreatorka iz Subotice. Završila je Fakultet primenjenih umetnosti u Budimpešti 2008. godine. Dizajnirala je brend Evetke Wear, koji postoji već 15 godina.

Specijalni popust od 40% za kupovinu preko internet stranice dobijaju posetioci programa uz kupon: Softness . Modeli su dostupni na https://www.evetke.com/ ; Facebook i Instagram profil: evetkewear

Instalacija se nalazi u nekadašnjoj spavaćoj sobi kuće.

Časopis Symposion

Simposion je časopis koji istražuje polja umetnosti, muzike, pop kulture, književnosti i teorije književnosti. Među izdanjima su antologije pop kulture, albumi i konceptualna izdanja prožeta autentičnim vizuelnim dizajnom. Obuhvata širok spektar tema, od traume i jugonostalgijei jedne nevidljive, nestale generacije, teme popularnih ideologija Balkana, opštih mesta centralne i istočne Evrope, preseka greha i nevinosti ili mogućnosti putovanja na Mars, kroz tehnike ironije, lažiranja i spontanog stvaranja imidža svakodnevnih situacija. To je svet koji je rizičan, skandalozan i težak ali i smešan, u kome estetske granice ne važe, a pojam cenzure još nije izmišljen. Gde apsurd trijumfuje nad egzistencijalnom anksioznošću.

Časopis Symposion moći ćete prelistati na Zimskoj terasi kuće.

TAGOVI:
Klara i Rosa

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.