Tribina o kvalitetu i primenjivosti školskog sadržaja danas – “Da li je škola dovoljna?”

Tribina o kvalitetu i primenjivosti školskog sadržaja danas – “Da li je škola dovoljna?”

Foto: Udruženje “1kroz2 - Sinergija nauke i umetnosti”

Objavio: Magločistač

07.12.2023

Kategorija: Subotica

Tribina o kvalitetu školskog sadržaja i njegovoj primenjiv pod nazivom “Da li je škola dovoljna?” biće održana u petak, 15. decembra, u 18 časova, u sali Inspira Hub-a.

Da li je znanje koje deca dobijaju u školama prilagođeno 21. veku, šta je medijska i tehnološka pismenost i koliko je značajna, koliko su roditelji prinuđeni da odvajaju novac za dodatnu nastavu, pitanja su na koja je pokušalo da odgovari istraživanje Udruženja “1kroz2 – Sinergija nauke i umetnosti”.

Na predstavljanju istraživanja govoriće istoričarka umetnosti Nela Tonković, psiholog i psihoterapeut Boris Telečki, profesorka istorije Jasmina Marić i izvršni direktor IT Subotica 2030 Petar Stakić, a tribinu će voditi novinar Saša Dragojlo.

“Šta misle roditelji – pitanje je koje se ne postavlja često kada je reč o obrazovanju dece. U eri degradacije obrazovnog sistema – što zbog manjka finansija, što zbog zastarelosti obrazovnog programa – roditelji su često prepušteni sami sebi da popune rupe u znanju svoje dece. Uprkos tome, roditelje niko ne pita šta misle o svemu tome – da li deca dobijaju znanja prilagođena savremenom dobu u kom živimo i, ako dobijaju, da li su ta znanja deci preneta na adekvatan način. Na kraju krajeva, kada škola zakaže, upravo su roditelji ti koji moraju da nadomeste nedostatke u znanju svoje dece kako bi ih pripremili za izazove 21. veka”, navodi se u saopštenju ove organizacije.

Zbog toga je Udruženje “1kroz2 – Sinergija nauke i umetnosti” u novembru ove godine sprovelo istraživanje u kome su upravo roditelji glavni ispitanici: zbog čega roditelji moraju da plaćaju dodatnu nastavu? Šta je to što nedostaje našem obrazovnom sistemu? Da li je uopšte važno to što deca uče i, ako jeste, zbog čega? Kako u eri lažnih vesti bez medijske pismenosti, ili bez finansijske pismenosti u vremenu digitalizacije novca? Da li školujemo buduće žrtve zloupotrebe na internetu i kako koristiti sadržaj na internetu na adekvatan način? Zašto su deca sve lošija iz matematike, a problem im predstavlja i maternji jezik? Zbog čega je savremena kultura značajna za razumevanje sveta u kom živimo, i da li mogu zajedno TikTok i Vinsent Van Gog? Da li sami roditelji imaju objektivan pogled na znanje svoje dece ili su u (samo)zabludi?

Da li je škola dovoljna – pitanje je koje će se na tribini sagledati i iz ugla privrede: šta su potrebe privrede? Da li obrazovni sistem odgovara na potrebe privrede odnosno tržišta? Kako se privreda nosi sa nedostacima obrazovanja i kako ih nadomešćuje? Šta su primeri dobre prakse obrazovanja iz ugla privrede, i šta su primeri dobre prakse postupanja privrede u datim okolnostima?

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.