Radovi na izgradnji i rekonstrukciji pruge Subotica – Horgoš u završnoj fazi

Radovi na izgradnji i rekonstrukciji pruge Subotica – Horgoš u završnoj fazi

Foto: NJ/Magločistač (ilustracija)

Objavio: Magločistač

06.06.2022

Kategorija: Subotica

Radovi na budućoj modernoj pruzi Subotica – Horgoš su pri kraju, dok su sredinom maja, šest meseci pre ugovorenog roka za završetak čitavog posla, postavljene kontaktne mreže i elektrifikacija ove deonice, navodi se na sajtu Železnice Srbije.

„Duž čitave deonice od Subotice do Horgoša i granice sa Mađarskom predstoje završne aktivnosti, a novoizgrađena kontaktna mreža iznad pruge je pod naponom i predstoji njeno priključenje na elektrodistributivni sistem, a uporedo sa završnim radovima, Komisija za tehnički pregled pruge počinje svoj rad“, navode u ovom preduzeću.

Foto: NJ/Magločistač

Ova pruga je jedna od najmodernijih elektrificiranih evropskih železničkih deonica kojom će putnički vozovi saobraćati brzinom do 120 kilometara na sat, a vozom između Horgoša i Segedina će se putovati 35 minuta, dok će teretni vozovi novoizgrađenom prugom saobraćati brzinom do 100 kilometara na sat.

„Pruga Subotica – Horgoš će se u stanici Subotica priključivati na brzu prugu Beograd – Budimpešta i tokom izgradnje i na srpskoj i na mađarskoj teritoriji predstavljaće alternativni pravac za odvijanje saobraćaja vozova, posebno teretnih“, navode Železnice Srbije.

Rok za završetak radova je novembar ove godine, a ugovorena vrednost posla je oko 10,2 milijarde dinara. Radove izvodi konzorcijum ,,Karin Komerc MD“ iz Veternika i „RŽD Internešnl“.

Na ovoj pruzi dužine 26,6 km u potpunosti je rekonstruisan donji stroj za brzine do 160 km/čas, gornji stroj za brzine do 120 km/čas, izgrađeni su elektroenergetska postrojenja i pruga je elektrificirana.

Foto: NJ/Magločistač

Izgrađeni su novi infrastrukturni objekti, kao što je podvožnjak u Subotici, zatim dva podhodnika na Paliću i Horgošu, kao i dva stajališta – Javna skladišta Subotica i Hajdukovo.

Za potrebe ove modernizovane pruge izgrađena su i četiri objekata za signalno-sigurnosna i telekomunikaciona postrojenja, i to u stanicama Palić, Bački Vinogradi i Horgoš, kao i na stajalištu Javna skladišta Subotica, a novo železničko postrojenje izgrađeno je i u stanici Bački Vinogradi.

Na svih trinaest putnih prelaza na ovoj pruzi ugrađeni su savremeni signalno-sigurnosni i telekomunikacioni uređaji, čime je bezbednost saobraćaja podignuta na znatno viši nivo.

U železničkoj stanici Horgoš uređeno je i svih pet staničnih koloseka, od kojih će prva dva biti za putnički, a ostali za teretni železnički saobraćaj.

Rekonstruisane su stanične zgrade na Paliću, Bačkim Vinogradima i Horgošu. Sve pristupne saobraćajnice su asfaltirane, a postavljena je horizontalna i vertikalna signalizacija.

Foto: NJ/Magločistač

„Putnicima će u novim objektima biti na raspolaganju lepe čekaonice i šalter sale, a novoizgrađeni liftovi u sastavu podhodnika će još više doprineti komforu. Korisnicima usluga na novoj pruzi omogućeno je funkcionalno i efikasno poslovanje, a renovirane službene prostorije, opremljene najsavremenijom tehnikom, omogućiće železničkom osoblju kvalitetne uslove za rad“, stoji na sajtu preduzeća.

Da podsetimo, modernizacija pruge Subotica – Horgoš počela je 18. oktobra prošle godine u Horgošu.

Pruga Subotica – Horgoš – granica sa Mađarskom bila je neelektrificirana, regionalna i prekogranična pruga, koja povezuje regionalne centre na teritoriji Srbije i Mađarske. Pruga se iz Subotice i Horgoša preko državne granice, nastavlja na mađarskoj teritoriji u dužini od 12,6 km do Segedina. Izgrađena je 1885. godine, kao deo tada izuzetno značajne železničke magistrale Baja – Subotica – Segedin.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.