Od početka epidemije, devet pacijenata u Okrugu ostvarilo pravo na refundiranje sredstava preko RFZO zbog lečenja u privatnim klinikama

Od početka epidemije, devet pacijenata u Okrugu ostvarilo pravo na refundiranje sredstava preko RFZO zbog lečenja u privatnim klinikama

Opšta bolnica Subotica, foto: NJ/Magločistač (arhiva)

Objavio: Magločistač

16.09.2021

Kategorija: Subotica

Pacijenti najčešće ne znaju da imaju pravo da im se refundiraju troškovi lečenja u privatnim klinikama ukoliko ne dobiju termin za specijalističke preglede u roku od 30 dana ili ukoliko se neki pregledi ne obavljaju više u bolnici. Da bi to pravo ostvarili, dovoljno je da o nemogućnosti pružanja zdravstvene usluge zatraže potvrdu od bolnice, s kojom onda odlaze da se leče privatno, a troškove je dužan da im refundira Republički fond za zdravstveno osiguranje (RFZO).

Iz subotičke filijale Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje navode za Magločistač da je od početka epidemije korona virusa, u Severnobačkom okrugu svega devet pacijenata ostvarilo pravo na refundiranje sredstava po navedenom osnovu.

Iako bolnica još uvek radi u normalnom režimu rada i pacijenti mogu elektronski da zakažu termin za specijalistički pregled, veliki broj njih se zbog neretko dugih listi čekanja najčešće javljaju u privatne klinike zbog disajnih i plućnih problema, jer ne mogu da ostvare svoje pravo na lečenje.

RFZO: Isplata sredstava u roku od 15 dana od dana pravnosnažnosti rešenja

Iz RFZO Subotica navode za naš portal da su za specijalističko-konsultativne lekarske preglede, dijagnostičke preglede (npr. laboratorijske analize, RTG preglede, ultrazvučne i druge preglede za koje nije propisano utvrđivanje liste čekanja, kao što su pregledi magnetnom rezonancom i skenerom) i ambulantne medicinske rehabilitacije „zdravstvene ustanove dužne da zakažu termine najkasnije u roku od 30 dana od dana javljanja osiguranog lica zdravstvenoj ustanovi sa lekarskim uputom“.

„Osiguranom licu koje ne može da bude primljeno na zakazani pregled u gore navedenom roku, zdravstvena ustanova je dužna da na lekarskom uputu upiše i otiskom pečata overi datum zakazanog pregleda ili da mu izda pisanu potvrdu sa informacijom o razlozima zbog kojih osigurano lice nije primljeno na pregled, odnosno dijagnostički pregled ili medicinsku rehabilitaciju. Tu potvrdu potpisuje direktor zdravstvene ustanove ili lice koje on ovlasti (PZ obrazac)“, navodi se u odgovoru.

Ukoliko zdravstvena ustanova odbije da izda potvrdu o nemogućnosti pružanja zdravstvene zaštite u propisanom roku, osigurano lice može putem preporučene pošte da uputi zdravstvenoj ustanovi zahtev za izdavanje potvrde, navode u RFZO i dodaju da osigurano lice kome je na lekarskom uputu upisan datum zakazanog pregleda, odnosno izdata potvrda da mu se zdravstvena usluga ne može pružiti u propisanom roku, može da obavi potreban pregled, dijagnostičku proceduru ili ambulantnu medicinsku rehabilitaciju u privatnoj praksi ili dopunskom radu u zdravstvenoj ustanovi sa kojom je zaključen ugovor.

„Troškove pregleda snosi osigurano lice, koje nakon pružene zdravstvene usluge ima pravo da podnese matičnoj filijali zahtev za refundaciju troškova. Uz zahtev se podnosi i propisana dokumentacija, a postupak se vodi po pravilima opšteg upravnog postupka“, objašnjavaju u RFZO.

Dodaju da je, u postupku povodom podnetog zahteva za refundaciju troškova pružene zdravstvene zaštite u privatnoj praksi, filijala RFZO dužna da donese rešenje u roku od 60 dana od dana podnošenja zahteva sa kompletnom dokumentacijom.

„U slučaju pozitivnog rešenja isplata priznatog iznosa se obavlja u roku od 15 dana od dana pravnosnažnosti rešenja“, navode u Fondu.

Šta je sve potrebno od papira?

Uz pismeni zahtev za refundaciju, osigurano lice matičnoj filijali RFZO podnosi: uput za specijalistički lekarski pregled sa evidentiranim datumom i potpisom zakazanog pregleda, odnosno sa potvrdom da mu se zdravstvena usluga ne može pružiti u roku od 30 dana od dana javljanja zdravstvenoj ustanovi; medicinsku dokumentaciju o pruženoj zdravstvenoj zaštiti (fotokopija), eventualno i ranija medicinska dokumentacija; finansijski dokazi o plaćenoj zdravstvenoj zaštiti; ličnu kartu i bankarsku karticu sa brojem tekućeg računa.

Bez odgovora iz Opšte bolnica Subotica

Koliko pacijenata je od početka epidemije korona virusa zbog eventualne nemogućnosti lečenja u Opštoj bolnici Subotica zatražilo ovakve potvrde od bolnice, nismo uspeli da saznamo.

Ni nakon dve telefonske molbe da nam odgovore na ova opšta pitanja – nismo dobili odgovor.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.