Autobuska stanica, foto: NJ/Magločistač
Odbornici i odbornice Skupštine grada Subotica dali su danas saglasnost na potpisivanje Koncesionog ugovora o ustupanju javnog gradskog i prigradskog prevoza u Subotici privatnom prevozniku „Trans-Jug“ iz Obrenovca. Kakva je, međutim, sudbina dosadašnjeg gradskog prevoznika „Subotica-transa“ i radnika kolji rade u ovom preduzeću, nikome nije u potpunosti jasna.
Vladajuća većina navodi da će već za 30 dana Subotica dobiti 28 novih autobusa i da će uskoro biti poznato koliko ljudi prelazi kod novog prevoznika, a koliko njih će otići iz preduzeća uz otpremnine.
Sa druge strane, ne postoje nikakve garancije koliko radnika će novi vlasnik zadržati, niti da li će zadržati sve postojeće međugradske linije, dok sa treće strane, oni radnici koji ostanu u ovom preduzeću, mogu ostati bez određenih beneficija.
U danas usvojenom planu poslovanja navode se otpremnine za zaposlene, ali i prodaja autobusa, kao i stavka kojom je predviđeno da do kraja 2025. godine u ovom preduzeću ostane svega dvoje zaposlenih, od kojih je jedan direktor.
Radoslav Vukelić iz Sekretarijata za komunalne poslove, energetiku i saobraćaj Gradske uprave Subotica je istakao da su se odlučili za koncesiju jer je to za gradski budžet jeftinije od spašavanja preduzeća, navodeći da je projektovano da će ušteda u budžetu biti nešto više od 60 miliona dinara.
„Ukoliko dođe do rasta broja korisnika ovih usluga, ta ušteda će biti i veća, samim tim će se i rashodi iz budžeta, tačnije koncesiona naknada prema koncesionaru za taj iznos umanjiti”, naveo je.
Sa druge strane, Vukelić je istakao da ovakav plan može biti izmenjen u narednom periodu na nekoj od narednih sednica Skupštine grada.
Predstavnica Koalicije „Subotica protiv nasilja“ Nela Tonković je istakla da je ovakva odluka potpuno skandalozna jer postoji koncesioni akt koji je donet na brzinu, i nacrt ugovora koji ne predviđa adekvatne i potpune mehanizme zaštite zaposlenih i građana, već predviđa brojne pogodnosti za privatnog preduzetnika.
„Sve je spisak lepih želja od strane predstavnika vlasti, da taj prevoz funkcioniše, ali nemamo jasna obećanja. Nemamo ničiji potpis na papiru“, istakla je odbornica.
Ona je ocenila da je ovo poslednji ekser u kovčeg „Subotica-transa“, što je dokaz toga da vladajuća većina nije mogla da upravlja ovim preduzećem jer nije znala kako i zbog toga se prepušta privatnom prevozniku koji dobija slične poslove širom Srbije.
„Mi nemamo garancije da će javni gradski prevoz u Subotici da se odvija adekvatno. Govorim o smanjenju broja autobusa na pojedinim linijama, o smanjenju broja zaposlenih, ne znamo kakav se socijalni program donosi, govorimo o smanjenju prava onih koji će biti radno angažovani kod novog prevoznika“, kazala je Tonković.
Ona smatra da je trebalo sagledati sve činjenice, naći najbolje rešenje i zadržati „Subotica-trans“ u rukama Subotičana.
„Ovo će obezbediti ponovno bogaćenje privatnika na račun građana. Vladajuća većina je odgovorna svima nama u narednih 15 godina u vezi sa sprovođenjem ugovora koji su odbornici usvojili, a koji će uskoro i potpisati“, poručila je Nela Tonković.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 86. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti, rodnog identiteta ili drugog ličnog svojstva bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.