LICEULICE i u Subotici: Subotičani kupovinom uličnog časopisa pomažu osobama iz materijalno i socijalno ugroženih grupa

LICEULICE i u Subotici: Subotičani kupovinom uličnog časopisa pomažu osobama iz materijalno i socijalno ugroženih grupa

Foto: NJ/Magločistač

Objavio: Magločistač

23.02.2023

Kategorija: Društvo , Subotica

Štićenici Udruženja „ZaJedno“ postali su prvi ulični prodavci magazina LICEULICE koji će od sada, osim u Beogradu i Novom Sadu, biti dostupan i Subotičanima koji će ovaj časopis moći da kupe direktno od registrovanih i obučenih korisnika ovog udruženja i da ih na taj način podrže i pomognu.

Foto: NJ/Magločistač

Prva akcija prodaje magazina LICEULICE biće održana u petak, 24. februara, na gradskom trgu, u periodu od 16 do 18 časova, a u narednom periodu će građani imati prilike da upoznaju oko 10 novih prodavaca na subotičkim ulicama.

Udruženje „ZaJedno“ će uz nadzor i podršku pomagati na terenu svojim štićenicima koji su prošli obuku, a prepoznaćete ih po plavo-narandžastim prslucima i identifikacionim karticama.

Magazin može da se kupi po ceni od 300 dinara – polovina iznosa pripada osobi koja prodaje časopis, čime pomažete direktno prodavcu od kojeg kupite novine, a druga polovina se vraća nazad u fond koji se bavi izdavanjem ovog časopisa.

LICEULICE je neprofitna organizacija koja realizuje praktične programe direktne podrške osobama koje dolaze iz materijalno i socijalno ugroženih grupa, sa ciljem njihove veće ekonomske i socijalne uključenosti tj. smanjenja siromaštva, nezaposlenosti i isključenosti najugroženijih kategorija stanovništva.

Poziv ustanovama i kafićima da se uključe u program

Predstavnica Udruženja „ZaJedno“, Snežana Maravić, rekla je da sa velikim ponosom i entuzijazmom ulaze u realizaciju ovog programa i da u njemu mogu da učestvuju i članovi drugih udruženja osoba sa invaliditetom, ali i drugih marginalizovanih grupa.

Jovana Ćojder i Snežana Maravić, foto: NJ/Magločistač

„Pozivamo i sve ustanove, kafiće, i druge organizacije da uspostavimo saradnju, da napravimo neki dogovor na koji način bi naši prodavci mogli da prodaju časopis u okviru njihovih kolektiva“, navela je Maravić predstavljajući ovaj program u subotičkom Dot Concept baru.

Ona je izrazila nadu da će za mesec dana biti znatno veći broj prodavaca na ulicama Subotice.

Neki od prodavaca su se zaposlili i na drugim radnim mestima

Prema mišljenju koordinatorke programa LICEULICE za Vojvodinu, Jovane Ćojder, pružanjem prilike da osoba koja je iz bilo kog razloga nevidljiva na tržištu rada zaradi zapravo dajemo šansu ovim ljudima da utiču i na poboljšanje kvaliteta svog života.

Foto: NJ/Magločistač

„Ovakve mogućnosti utiču na opšte blagostanje naših prodavaca, na njihovu sliku o sebi i o drugima, što samim tim i doprinosi izgradnji veće socijalne mreže podrške za ove osobe“, istakla je Jovana Ćojder, dodajući da se zahvaljujući ovom programu život nekih ljudi zaista i promenio, dobijajući drugačije oblike:

„Nekada smo ispraćali prodavce i na neka naredna radna mesta što govori o tome da je ovo bila samo početna stanica da se pokažu zajednici, i dokaz koliko su u stvari ljudi, kada im se stvore mogućnosti, sposobni da iskoriste svoje kapacitete i potencijale“, kazala je Ćojder.

Sve više ljudi razume važnost ovakve inicijative

Predstavnici LICEULICE, kako navode, Suboticu percepiraju kao grad koji ima ogroman potencijal za razvoj inicijativa koje se zasnivaju na socijalnom preduzetništvu zato što pokazuje visok stepen tolerancije, solidarnosti i razumevanja različitosti.

Foto: NJ/Magločistač

Ćojder napominje i da je u Novom Sadu na početku bilo jako teško razdrmati Novosađane da razumeju da ovi ljudi prodajom magazina zarađuju, da to nije traženje milostinje, nego posao kojim se obezbeđuje novac za svakodnevni život:

„Mnogi od njih danas imaju svoje stalne mušterije i kupci imaju mesta i lokale gde kupuju magazin od konkretnih prodavaca, pa tako sve više ljudi razume važnost postojanja ovakve inicijative“.

A benefite od prodaje časopisa nemaju samo pojedinci, nego i šira zajednica gde svi zajedno mogu da utiču na smanjenje stepena siromaštva.

Sam časopis, pak, ima kritički pristup prema raznim aktuelnim društveno-odgovornim temama o kojima se piše.

„U svakom broju uvek možete da pronađete i intervju sa samim prodavcima časopisa. Naši čitaoci jako vole da čitaju te razgovore zato što se na taj način i lično povežu sa njima i razumeju njihov život i njihovu priču“, objašnjava Ćojder.

Budući subotički prodavci, foto: NJ/Magločistač

Jedan od budućih prodavaca magazina LICEULICE u Subotici, Laslo Mađar, kaže da mu se dopada ovaj projekat i da ima veoma pozitivna očekivanja.

„Nadam se da ćemo uspeti što više novina da prodamo. Zavisi i od toga kako će ljudi u našem gradu to prihvatiti“, ocenio je.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.