Premda su se u javnosti pojavile informaciije da ovog meseca na teren neće izlaziti čitači strujomera, te da je potrebno da potrošači sami prijave stanje sa svojih brojila, iz Elektrodistribucije Srbije (EDS) za Magločistač kažu da su čitači na terenu i da očitavaju brojila – kao i svakog meseca.
Ipak, kako dodaju, “zbog objektivnih okolnosti na terenu, moguća su pojedinačna kašnjenja”.
“Ističemo da su na očitavanju brojila angažovani zaposleni u EDS-u, tako da je netačna i tendenciozna tvrdnja da angažovani zaposleni neće da očitavaju brojila jer nisu dobili novčanu naknadu”, navodi se u odgovoru koje je Magločistaču prosledila PR služba ogranka Elektrodistribucije u Subotici.
Kako kažu, u subotičkom ogranku Elektrodistribucije, gde pripada i bačkotopolska opština, u toku je intenzivno unošenje podataka stanja potrošnje prikupljenih sa terena od čitača, kao i od korisnika koji su sami prijavili svoju potrošnju preko šaltera, telefonski, putem mejla, kao i preko aplikacije ED Srbije.
“To znači da se proces očitavanja brojila odvija uobičajeno”, zaključuju iz EDS-a.
Ukoliko, dakle, građani nisu u mogućnosti da sami prijave svoju potrošnju, što postoji kao opcija, iz ovog preduzeća odgovoaraju da će korisnicima utrošena električna energija biti očitana kao i do sada.
Stariji građani čekaju čitače
Bačkotopolčanin Budimir Bukilić je jedan od potrošača koji je aprilsku potrošnju struje evidentirao putem aplikacije.
On kaže da je u njegovom rejonu martovsku potrošnju uredno početkom aprila očitala angažovana osoba, koja je to i inače obavljala, ali da je čuo da očitavanja ovog meseca neće biti, pa se iz tog razloga odlučio da sam, putem aplikacije, prijavi stanje.
Bukilić ocenjuje da postupak prijave potrošnje putem aplikacije nije baš jednostavan za starije građane koji imaju otpor prema savremenoj tehnologiji.
“Starije komšije pružaju otpor, kažu da oni ne žele da očitavaju i da će čekati da dođu čitači. Njima je problem i da odu do prostorija EDS-a. Ako bude tako kao što je najavljeno, da će se uzimati neki prosek potrošnje ili prošlogodišnji iznos za isti mesec, onda će u problemu biti ljudi koji su sada manje potrošli ili nisu ništa potrošili”, smatra Bukilić.
Elektrodistribucija Srbije: Produžen rok za prijavu stanja brojila putem aplikacije do 10. maja
U međuvremenu, na sajtu EDS-a je objavljena informacija da je rok za prijave stanja brojila putem aplikacije EDS-a, koji inače traje od 1. do 6. u tekućem mesecu za prethodni mesec, “zbog velikog interesovanja korisnika” produžen do 10. maja.
Iz Elektrodistribucije Srbije navode da je do sada gotovo 100.000 građana instaliralo ovu aplikaciju na svojim mobilnim telefonima, od kojih je ovog meseca oko 60 odsto i prijavilo stanje brojila na ovaj način.
Foto: MS/Magločistač
Na sajtu EDS-a stoji i informacija da – ukoliko čitač nije uspeo da očita brojilo u redovnom terminu (jer niste bili kod kuće, jer je kapija bila zaključana i slično) – stanje možete prijaviti i putem elektronske pošte, ili sajta EDS-a, ali rok za ovu mogućnost nije produžen.
N1: Oboren tender za uslugu očitavanja brojila
Na ime troška usluge očitavanja brojila Elektrodistribucija Srbije (EDS) je za 2023. i 2024. godinu izdvojila više od 4,7 milijardi dinara, što je 40 miliona evra, kažu zvanični završni računi ovog državnog preduzeća, a piše N1.
Ovaj posao je, kako navode, radio konzorcijum firmi predvođen Agencijom za privremeno zapošljavanje “Montop HRS” u vlasništvu Marka Bosanca, u javnosti poznatog i kao predvodnika skandiranja na mitinzima Srpske napredne stranke (SNS).
U oktobru 2024. godine, Elektrodistribucija Srbije raspisala je novu javnu nabavku za uslugu očitavanja brojila, za ukupno 3.111.100 strujomera, a okvirni sporazum je ponovo dodeljen grupi ponuđača koju predvodi firma Marka Bosanca “Montop HRS”, premda je drugi konzorcijum nudio da posao radi za čak 1,2 milijadu dinara nižu vrednost, te je uložio žalbu.
Tako je sada naručilac posla, EDS, zaustavio dalje aktivnosti u postupku javne nabavke za uslugu očitavanja brojla, dok nadležna Republička komisija za zaštitu prava ne donese odluku o žalbi drugog ponuđača.
Kako piše N1, problem sa očitavanjem brojila počeo je s martovskim računima kada su u pojedinim rejonima potrošenu struju popisivali zaposleni u EDS-u – koji su to činili i nekada.
Pa jedte vie normalni nama su pre sedam godina promenili ispravni sat podto je struja bila iskljucena pa je samo zrebalo ukljuciti ali kao sat nije po standardima uzeli nam 1000€ zanovi sat kao ocitavace se na daljinu,od toga nista.treba stajazi pola sata pored njega da procitas.Prvo blinaju neke wati pa kilovati skupe struje taman procitas pola ono opet prebaci na wate pa cekaj opet blinka dijalicar jedva je vidis za jeftinu szruju pa zuri da procitas jer vec opet pokazuje wate A nama ke 73go dine covek vec i na naocare nevidi najbolje.Mesto da da se uzme prosek potrosnje od prosle godine pa podeli na 12meseci i da civek da banki punomoc da svakog meseca tu sumu uplati EPs -u i na ktaju godine se jednom procita sat pa ili si pretpatio ili treba nesto da doplazis.Ali nemozes kako bi krali sa tih 10 tarifa koliko imamo.
Idite na Kosovo pa upišite struju napajaju se el.energijom 30 godina niko ni jedan račun nije platio sram vas bilo
Leave a Reply
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 86. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti, rodnog identiteta ili drugog ličnog svojstva bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.
12 Komentara na
“Subotički ogranak Elektrodistribucije Srbije: Proces očitavanja brojila se odvija uobičajeno”
Pa jedte vie normalni nama su pre sedam godina promenili ispravni sat podto je struja bila iskljucena pa je samo zrebalo ukljuciti ali kao sat nije po standardima uzeli nam 1000€ zanovi sat kao ocitavace se na daljinu,od toga nista.treba stajazi pola sata pored njega da procitas.Prvo blinaju neke wati pa kilovati skupe struje taman procitas pola ono opet prebaci na wate pa cekaj opet blinka dijalicar jedva je vidis za jeftinu szruju pa zuri da procitas jer vec opet pokazuje wate
A nama ke 73go
dine covek vec i na naocare nevidi najbolje.Mesto da da se uzme prosek potrosnje od prosle godine pa podeli na 12meseci i da civek da banki punomoc da svakog meseca tu sumu uplati EPs -u i na ktaju godine se jednom procita sat pa ili si pretpatio ili treba nesto da doplazis.Ali nemozes kako bi krali sa tih 10 tarifa koliko imamo.
Idite na Kosovo pa upišite struju napajaju se el.energijom 30 godina niko ni jedan račun nije platio sram vas bilo
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 86. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti, rodnog identiteta ili drugog ličnog svojstva bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.