Foto: MS/Magločistač
Nesigurnost podvožnjaka na Senćanskom putu i njegova neadekvatnost za frekventnost učesnika u saobraćaju, potom nepostojanje merača zagađenja vazuha koje dolazi iz pravca Industrijske zone, kao i loša organizacija i uređenost saobraćajnica na Senćanskom i Čantavirskom putu – neki su od problema koje su danas pokrajinskoj ombudsmanki, prof. dr Dragani Ćorić, predstavili građani i građanke Bačke Topole, a koja je ovu opštinu posetila u sklopu akcije “Dan otvorenih vrata”.
Pritužbe su se odnosile i na neadekvatno raspoređena autobuska stajališta za đake, loše stanje saobraćajnica u gradu, upitan kvalitet vode za piće, skupe udžbenike.
Bilo je građana koji su došli samostalno, ali i onih koji su pred pokrajinsku ombudsmanku istupili grupno, u ime svoje komšijske zajednice. Savete i preporuke za rešavanje predočenih problema su dobili usmeno, a za nekoliko dana mogu da očekuju i zvanične odgovore na svoje pritužbe u pisanoj formi.
Prof. dr Dragana Ćorić je ocenila da se praksa održavanja ovakvih akcija pokazala kao veoma korisna, ali ju je prekinula pandemija korona virusa 2020. godine, te da je procenjeno da je sada pravi momenat da se sa tom akcijom nastavi upravo u Bačkoj Topoli kao prvoj lokalnoj samoupravi koja je uspostavila instituciju lokalnog ombudsmana.
Bez obzira na činjenicu da je, osim Kine, Srbija jedina zemlja u svetu koja instituciju ombudsmana ima na tri nivoa – lokalnom, pokrajinskom i državnom – građani i građanke, kako je naglasila prof. dr Ćorić, i dalje imaju problem da prepoznaju nadležnosti po nivoima, zbog čega se kroz različite kampanje radi na informisanosti, a “Dan otvorenih vrata” je jedna od njih.
„Postoji jedna malo romantizovana slika o nama da smo mi zaštitnici ljudskih prava i da probleme rešavamo potezom. Ja bih volela da je to zaista tako i činjenica je da nam podela nadležnosti pomaže da budemo efikasniji u svom poslu, olakšava nam rad i ubrzava postupanje po pritužbama“, rekla je pokrajinska ombudsmanka.
Zbog toga će, kako najavljuje, nastaviti da po pozivu obilazi manje sredine, pa i mesne zajednice.
„Nevezano za to da li je problem u našoj nadležnosti, nama je jako važno da građani steknu poverenje u nas na svim nivoima, da kada im se nešto desi ako nisu sigurni da li je to u našoj nadlženosti, ipak dođu kod nas, pa ćemo ih usmeriti gde treba u vezi sa pritužbama“, poručila je prof. dr Ćorić.
Ona je rekla da je poželjno da građani naknando pruže i povratnu informaciju o tome kako su prošli – „ne zbog kontrole institucija, već zbog toga što se neformalnim razgovorima svašta može postići“.
Nastavak prakse obilaska bačkotopolskih 11 sela pohvalio je i najavio i lokalni ombudsman u Bačkoj Topoli, Peter Sedlar, koji tu funkciju obavlja od oktobra prošle, 2024. godine.
„Planiramo da nastavimo saradnju sa mesnim zajednicama i građanima koji tamo žive, i tako nastavimo dobru praksu bivšeg ombudsmana. Verujem da je korisno obilaziti građane, i na tome su veoma zahvalni, jer ne moraju da se izlažu dodatnim troškovima“, rekao je Sedlar.
U prethodnim godinama, dodao je on, Bačkotopolčani su najčešće lokalnom ombudsmanu podnosili pritužbe koje su se odnosile na socijalnu pomoć, tuđu negu, zbrinjavanje, probleme sa računima za komunalne usluge, ali i na internet prevare, a socijalna pitanja su i danas najaktuelnija.
Pritužbe iz nadležnosti pokrajinskog ombudsmana građani mogu uputiti lično u Novom Sadu, putem telefona 021 487 41 44, ili na imejl-adresu office@ombudsmanpv.org. Obrazac za podnošenje pritužbi je dostupan na sajtu ove institucije u verzijama na srpskom i mađarskm jeziku.
Jedan Komentar na
“Pokrajinska zaštitnica građana u Bačkoj Topoli: Neformalnim razgovorima se svašta može postići”
Još jedan izgubljen dan !Parazitarenje i laprdanje se najbolje plaća u Srbiji!!……
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 86. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti, rodnog identiteta ili drugog ličnog svojstva bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.