Poverenik: Najviše žalbi građana zbog ćutanja uprave, naplaćeno više od milion dinara

Poverenik: Najviše žalbi građana zbog ćutanja uprave, naplaćeno više od milion dinara

Foto: NJ/Magločistač

Objavio: Magločistač

22.03.2023

Kategorija: Subotica

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, Milan Marinović, izjavio je danas u Subotici da se ovoj instituciji najviše obraćaju građani, zatim novinari i civilne organizacije, a da je najčešći razlog za to „ćutanje uprave“. Do sada je po tom osnovu na ime kazni naplaćeno više od milion dinara.

„Kako smo najavili da ćemo kažnjavati, da će Poverenik izdavati prekršajne naloge ovlašćenim licima organa vlasti za postupanje po zahtevima, a kada nema ovlašćenih lica onda direktno rukovodiocu organa vlasti – taj procenat je pao“, istakao je Milan Marinović uoči panel diskusije o praćenju sprovođenja Zakona o zaštiti podataka o ličnosti u Srbiji.

Prema njegovim očekivanjima,za očekivati je da će se taj procenat još smanjivati jer je izdato nekoliko stotina prekršajnih naloga i do sada je naplaćeno nekoliko miliona dinara.

Kazna je 30.000 dinara, ali po pravilima o prekršajnom nalogu, vi možete u roku od osam dana platiti pola tog iznosa i onda ste se rešili vođenja sudskog postupka i druge polovine kazne“, kazao je Marinović.

On je dalje naveo da oko 90 odsto svih žalbi na organe vlasti zbog nepostupanja po Zakonu o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja podnose građani, zatim slede novinari, udruženja građana, ali i sami organi vlasti, te da je najviše žalbi povereniku bilo tokom epidemije korona virusa.

„To su bile informacije koje su interesovale sve: kako se nabavljaju respiratori, ostali lekovi, maske, koliko ima prostora u bolnicama, koliko je bilo zaraženih i preminulih. Novinari imaju potrebu za informacijama koje su zaista od interesa za javnost i koja su u tom trenutku aktuelna“, istakao je Marinović.

Podseća da su se novinarski zahtevi jedno vreme odnosili i na informacije koje su se ticale ugrožavanje životne sredine.

Najviše žalbi se podnosi protiv Ministarstva unutrašnjih poslova, ali se ne može na osnovu toga zaključiti da su najzatvoreniji. Procentualno gledano, neka ministarstva više ne postupaju ili ne udovoljavaju građanima na zahteve od MUP-a Srbije“, ocenio je Marinović.

On je i upozorio da se nedavno pojavio i jedan novi vid zloupotrebe prava:

„Pojavljuju se i građani sa advokatima u nameri da naplate advokatske troškove, pa ne podnose zahtev, na primer, skupštini grada i traže nešto, nego podnesu zahtev svim skupštinama u gradovima i opštinama u Srbiji sa tipskim pitanjem, dobrim delom nadajući se da niko neće postupati po tom zahtevu da bi mogli da naplate troškove žalbe zbog nepostupanja“.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.