Tviter označio medije iz Srbije koji „sarađuju sa vladom“

Tviter označio medije iz Srbije koji „sarađuju sa vladom“

Izvor: Danas

16.08.2021

Kategorija: Vesti

Društvena mreža Tviter označila je provladine medije iz Srbije na njihovim profilima, kao i ispod svakog njihovog posta, natpisom „Medij koji sarađuje sa Vladom Srbije“.

Pretragom novinara Danasa ovu oznaku provladinih medija imaju za sada nalozi Kurira, Prve, RTS Vesti, Tanjuga, Informera, Srpskog telegrafa, Politike, Televizije Hepi, Pink.rs i B92 vesti.

Kako se navodi u objašnjenju Tvitera, oznake na profilima povezanim sa državom obezbeđuju dodatni kontekst o tim profilima koje kontrolišu određeni predstavnici vlada, kao i medijske institucije povezane sa državom, ali i pojedinci koji su bliski sa ovom vrstom entiteta.

„Oznake se pojavljuju na stranicama važnih Tviter profila i na tvitovima koje šalju i dele ovi profili. Oznake sadrže informacija o državi sa kojom je profil povezan i informacije o tome da li sarađuju sa predstavnicima vlade ili medijima povezanim sa državom. Pored toga, ove oznake uključuju i male ikonice zastava koje signalizuju status profila kao vladinog profila ili medija povezanog  sa državom“, navodi na zvaničnom sajtu Tviteru. 

Oni dodaju da je njihov fokus na starijim zvaničnicima i entitetima koji su zvanični glas nacije države u inostranstvu, posebno profilima ključnih zvaničnika vlade, uključujući i inostrane ministre, institucionalne entitete, ambasadore, zvanične potparole i ključne diplomatske lidere.

Kada se radi o profilima koji se koriste za lične svrhe i nemaju nikakvu ključnu ulogu na geopolitičkim ili zvaničnim vladinim komunikacijskim kanalima, tada se ne označavaju, dodaje se u objašnjenju.

„Kako se definišu medijski profili povezani sa državom? Profili povezani sa državom definišu se kao platforme preko kojih država vrši kontrolu nad uredničkim sadržajem preko finansijskih sredstava ili indirektnih političkih pritisika, i/ili kontrolom nad produkcijom i distribucijom ovih sadržaja. Profili koji pripadaju medijskim entitetima povezanim sa državom, njihovim urednicima, i/ili starijim članovima osoblja mogu biti označeni“, objašnjavaju iz Tvitera,

Medijske organizacije sa uredničkom slobodom, koje finansiraju države, dodaje se, kao što su BBC u Ujedinjenom Kraljevstvu ili NPR u SAD, se ne definišu kao medijski profili povezani sa državom.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.