Raskrikavanje: Na naslovnicama pet novina blizu 1.200 lažnih i neutemeljenih vesti u 2020. godini

Raskrikavanje: Na naslovnicama pet novina blizu 1.200 lažnih i neutemeljenih vesti u 2020. godini

Izvor: Raskrikavanje

Izvor: Danas

08.04.2021

Kategorija: Vesti

Pet dnevnih listova – Kurir, Alo, Informer, Srpski telegraf i Večernje novosti su prošle godine samo na naslovnim stranicama objavili ukupno 1.172 lažne, neutemeljene i manipulativne vesti, piše portal Raskrikavanje, projekat portala KRIK.

Istovremeno, u ove medije i dalje se slivaju milioni dinara iz budžeta, navode sa Raskrikavanja, kao i da su samo u prošloj godini, izdavači ovih dnevnih listova dobili najmanje 29 miliona dinara od opština u Srbiji.

Prema analizi Raskrikavanja, najdominantniji u proizvodnji laži je Srpski telegraf, sa čak 403 vesti na naslovnicama koje su bile ili skroz izmišljene ili nisu imale nikakve dokaze za tvrdnje u njima.

Tabloid Alo je imao 225 takvih vesti na naslovnicima, a Informer nešto manje – 212.

Na naslovnicama Večernjih novosti Raskrikavanje je pronašlo 169 lažnih, neutemeljenih i manipulativanih vesti, a u Kuriru svega šest manje (163).

Dnevne novine čije je naslovnice Raskrikavanje analiziralo bile su izuzetno naklonjene predsedniku Srbije i Srpske napredne stranke, Aleksandru Vučiću. Predstavljen je gotovo bez izuzetka uvek u pozitivnom kontekstu, a našao se na naslovnicama Kurira najmanje 143 puta, Večernjih novosti 111 puta, Alo-a 101, Srpskog telegrafa 92, a Informera 86 puta.

„Očekivano, glavni negativac novina bio je Dragan Đilas, predsednik Stanke slobode i pravde. Zanimljivo je da je Informer Đilasa stavio na naslovnu više puta nego Vučića – čak 89. Skoro uvek u negativnom kontekstu, Đilas se na naslovnoj Kurira našao najmanje 56 puta, Srpskog telegrafa 54, Alo-a 53, a Večernjih novosti 8 puta“, navode na portalu Raskrikavanje.

U analizu su ušle sve one vesti za koje su „proverom utvrdili ili da su čista laž, ili su neutemeljene tj. bez ikakvih argumenata za tvrdnje, pristrasne ili na neki drugi način manipulativne“. Kako navode, nisu analizirali vesti iz sporta i šoubiznisa.

Opširniju analizu možete pročitati na sajtu Raskrikavanje.rs ili na sledećem linku.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.