NDNV I NUNS: ODLUKA SUDA POTVRDILA DA SU SMENE NA RTV-U BILE NEZAKONITE I POLITIČKE

NDNV I NUNS: ODLUKA SUDA POTVRDILA DA SU SMENE NA RTV-U BILE NEZAKONITE I POLITIČKE

Foto: Maja Leđenac

Objavio: Magločistač

29.12.2017

Kategorija: Vesti

Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) i Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) pozdravili su danas pravosnažnu i izvršnu odluku Apelacionog suda u Novom Sadu da Radio-televizija Vojvodine na mesto programskog direktora vrati Slobodana Arežinu i ocenili da je to nesumnjiva potvrda da je Arežina u maju 2016. godine bio smenjen iz političkih razloga.

“Ovom odlukom sud je potvrdio da je smena Arežine bila protivzakonita: samim tim, protivzakonite su i besramne političke čistke urednika i novinara na vojvođanskom javnom medijskom servisu koje su potom usledile kao posledica ove smene”, naveli su NDNV i NUNS u saopštenju za javnost.

NDNV i NUNS su podsetili da su zbog ovih događanja na RTV-u javno protestovali brojni urednici, novinari i drugi zaposleni u ovoj medijskoj kući, a iz toga je potom nastao veliki građanski pokret pod nazivom Podrži RTV,kada su hiljade Novosađana na ulicama digli glas protiv političkog nasilja na pokrajinskom javnom medijskom servisu.

“Podsećamo i da je Pokret Podrži RTV podneo krivične prijave protiv članova Upravnog odbora RTV-a zbog smene Arežine i drugih političkih egzekucija na RTV-u, koji su potom doveli do dramatičnog pada kvaliteta programa, ugleda i gledanosti, o čemu svedoče i brojna istraživanja i monitorinzi”, naveli su NDNV i NUNS.

Apelacioni sud u Novom Sadu naložio je Radio-televiziji Vojvodine (RTV) da Slobodana Arežinu vrati na mesto direktora programa, a odluku Upravnog odbora RTV-a od 4. maja 2016. godine, kojom je Arežina smenjen, sud je poništio, navodi se u presudi u koju je Autonomija imala uvid.

Arežina je u julu prošle godine tužio RTV jer je njegova smena, kako je naveo, bila u suprotnosti sa Zakonom o javnim medijskim servisima i odredbama statuta Javne medijske ustanove RTV.

Posle smene Arežine, ostavku su podneli generalni direktor RTV-a Srđan Mihajlović i glavna i odgovorna urednica Prvog programa Televizije Novi Sad Marjana Jović.

Nakon smene Arežine, usledio je i talas smena u RTV-u, nakon čega su novinari i urednici pokrajinskog javnog servisa formirali Pokret Podrži RTV koji je organizovao ulične proteste i razne akcije, s ciljem da ukaže na političku pozadinu tih smena.

Pokret Podrži RTV i danas je aktivan i zalaže se za slobodne javne servise u Srbiji.

Arežina je na funkciju programskog direktora izabran na javnom konkursu na četvorogodišnji mandat, a smenjen je nakon godinu dana.

Kako Autonomija saznaje, Slobodana Arežinu su danas zvali sa RTV-a da mu uruče rešenje o imenovanju na mesto programskog direktora.

 

Izvor: Autonomija

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.