I NOVINARKA VANJA ĐURIĆ DALA OTKAZ: CENZURA I ZABRANJENE TEME NA RTV-U

I NOVINARKA VANJA ĐURIĆ DALA OTKAZ: CENZURA I ZABRANJENE TEME NA RTV-U

Vanja Đurić i Sanja Kljajić, foto: Jelena Ivanović

Objavio: Magločistač

12.08.2016

Kategorija: Vesti

Nakon što je jedna od liderki pokreta “Podrži RTV” Sanja Kljajić podnela zahtev za raskid ugovora, to je učinila i njena koleginica Vanja Đurić, saznaje Danas. Ona je otkaz u Radio-televiziji Vojvodine dala nakon višenedeljnog pritiska i razvlačenja po medijima.

 

Izvor: twitter.com

Izvor: twitter.com

– Razlozi za moj otkaz koje sam navela u zahtevu su da na RTV-u više ne postoje uslovi da profesionalno obavljam svoj posao po kodeksu novinarske profesije i po zakonu o javnim medijskim servisima. Podstaknuta sam i time što se dogodilo Sanji Kljajić. Na RTV-u postoje zabranjene teme i ja ne vidim kako mi onda ispunjavamo funkciju javnog servisa i kako smo u službi javnosti ako se zabranjuju teme koje su od javnog interesa. Takođe, jedan od razloga je što mi je novo rukovodstvo narušilo profesionalni ugled, govoreći na sastancima da sam radila jednostrano, što je uticalo na mene lično i na moje zdravstveno stanje. Kasnije je moj rad blaćen i u drugim medijima – kazala je Đurić za Danas.

– U kom pravcu sve ide i da za nas dve neće više biti mesta na RTV-u postalo mi je jasno kada je stopiran rad na istraživačkom serijalu o pravosuđu u Srbiji i to bez ikakvog objašnjenja – navela je Vanja Đurić.

Što se tiče budućnosti pokreta Podrži RTV, ona kaže da se za sada bore pravnim sredstvima zbog kolega koje i dalje rade na RTV-u.

– Borimo se pravnim sredstvima. To što protesta nema ne znači da ih uskoro neće biti. Razmatraju se i mogućnosti nekih tužbi – zaključila je ona.

Marini Fratucan urednici emisije “Radar” i novinarki Vanji Đurić sredinom maja je u bugarskom gradu Plovdivu uručena nagrada Evropske asocijacije regionalnih televizija CIRCOM za najbolji “news magazine”. Nagrađena epizoda pod nazivom “Radar – 20 godina posle” bavila se obeležavanjem 20. godišnjice genocida u Srebrenici i 23. godišnjice od zločina nad srpskim civilima na području Bratunca i emitovana je prošlog leta na Radio televiziji Vojvodine. Nijedna od njih više ne radi na RTV-u.

Na udaru potpisnici pisma podrške

Turbulencije na RTV-u počele su kada je Upravni odbor početkom maja meseca smenio direktora programa Slobodana Arežinu, a potom i 14 urednika i voditelja dnevnih informativnih emisija. U međuvremenu nekoliko novinara i novinarki prekomandovano je na radio, urednica “Radara” Marina Fratucan nije produžila ugovor, a prema nezvaničnim informacijama, priprema se i novi talas otpuštanja. Zanimljiv je detalj da su prvi na udaru bili potpisnici pisma podrške i lideri pokreta Podrži RTV.

 

 

Izvor: Danas

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.