
Izvor: Fejsbuk stranica Narodnog pokreta Srbije
Savet za saobraćaj i infrastrukturu subotičkog odbora Narodnog pokreta Srbije (NPS) ocenio je danas da je Akcioni plan bezbednosti saobraćaja za period 2025–2030. “još jedan dokument bez stvarnog dodira sa realnošću na ulicama” Subotice.
Plan je, tvrde iz ove političke partije, izradila firma sa jednim zaposlenim, “bez jasno navedenih stručnih referenci i bez potpisa odgovornih inženjera”, a sam dokument, cene, “obiluje površnim i netačnim navodima”, pa postavljaju pitanje: ko i po kom kriterijumu ovakve poslove dobija?
Iz NPS-a dalje ističu da se ovom planu koriste zastareli podaci za 2023. godinu iako su javno dostupni podaci za 2024. Takođe, dodaju, planom nisu obuhvaćene sve mesne zajednice, među njima ni MZ “Mali Bajmok”, što, smatraju, dovodi u pitanje relevantnost cele analize.
“Posebna pažnja se posvećuje video-nadzoru u vrednosti od oko 200 miliona dinara. Međutim, javnost nikada nije dobila odgovor na pitanje koliko je prekršaja zabeleženo, koliko je kazni naplaćeno i da li kamere uopšte rade s obzirom na spor između Grada i MUP-a oko održavanja i baždarenja sistema. Ako kamere ne funkcionišu, da li su potrošene stotine miliona samo da ‘deluju preventivno’”, pitaju iz NPS-a.
U dokumentu se, nastavljaju dalje, pominju „opraštajući putevi“, dok Subotica istovremeno dobija improvizovana proširenja kolovoza, poput nedavnih radova u ulici Jovana Mikića, gde je dodat metar asfalta “bez ikakve ozbiljne saobraćajne logike”. Takođe, predlažu se inspekcijske kontrole teretnih vozila, ali bez ijednog podatka kada su poslednji put sprovedene, da li su rađene vikendom i kakvi su rezultati merenja osovinskog opterećenja, a govori se i o kontroli oštećenja kolovoza i reklamnih tabli iako građani svakodnevno gledaju da se te kontrole u praksi ne sprovode.
“Poseban apsurd je i stručna terminologija. U dokumentu se koriste izrazi poput ‘saobraćajne nesreće’, ‘stop znak’ i ‘ležeći policajac’, što jasno pokazuje da dokument nije pisalo stručno lice, već neko ko se osnovama bezbednosti saobraćaja bavi usput. Predlažu se mere poput smanjivanja levih skretanja iako praksa u Subotici pokazuje suprotno. Raskrsnice poput Bajmatske i Pazinske danas su zagušenije nego pre. Kao i primer kod Majšanskog mosta, gde kružni tok nikada nije ni razmatran, a nezgode se dešavaju ‘malo po malo’”, stoji u saopštenju za javnost.
Na kraju, navode iz NPS-a, u planu se kao važan faktor navode auto-škole, ali se ne pominje ključni problem – da se u Subotici na polaganje vozačkog ispita čeka i do šest meseci.
“Bezbednost saobraćaja u Subotici svedena je na dokument koji više govori o neznanju autora nego o zaštiti građana”, zaključuju na kraju iz subotičkog odbora Narodnog pokreta Srbije.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 86. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti, rodnog identiteta ili drugog ličnog svojstva bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.