MEDIJI SVE ČEŠĆE KREATORI POPULISTIČKIH SADRŽAJA U DRUŠTVU

MEDIJI SVE ČEŠĆE KREATORI POPULISTIČKIH SADRŽAJA U DRUŠTVU

Objavio: Magločistač

10.05.2018

Kategorija: U fokusu

Većina medija u Srbiji podlegla je populizmu, a neki su “dotakli granice primitivizma”, ocenjeno je na tribini o populizmu u medijima, koju su danas u Novom Pazaru priredili Misija OEBS u Srbiji i Izdavačka kuća Clio.

Po oceni novinara Đorđa Vlajića, istaživanja već nedvosmisleno pokazuju uzlazni trend populizma u gotovo svim oblastima života, te bi se sada u Srbiji mogao istražiti i stepen primitivizma u medijima.

“Efekat (populizma i primitivizma) je poguban po mlade, jer se čini da više ni porodica nije dovoljna da sačuva njihov vrednosni ambijent”, rekao je Vlajić.

Učenici Tehničko-poljoprivredne škole iz Sjenice, koji izdaju list “Schooliranje”, bili su najbrojniji deo publike u sali i ocenili da im je tribina pod naslovom “Populizam, javnost i mediji” ukazala na opasnosti takvog trenda u društvu.

“Sada vidimo masku iza svega: da sve izgleda lepše nego što jeste… Pitam se koji je izvor svih tih laži, ko stoji iza tih laži”, rekli su nekih od njih.

Vlajić je u analizi stanja ocenio da su mediji sve češće saučesnici, čak i kreatori populističkih sadržaja u društvu čija je “elita (naučnici, umetnici, novinari…) postala dekor populističkih politika”.

Takvu tvrdnju potkrepio je viši naučni saradnik Instituta društvenih nauka u Beogradu Zoran Lutovac naglasivši da populizam treba shvatiti kao slabo utemeljenu ideologiju koja u nekom obliku egzistira u svim društvima koja imaju moćne predvodnike.

Međutim, “posledice populizma su opasnije po društva bez razvijene demokratije, kao što je naše”, naglasio je Lutovac.

Izvor: Beta

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.