Najvredniji projekat u dosadašnjoj saradnji Srbije i Kine u okviru inicijative „Pojas i put“, procenjen na dve milijarde dolara, je izgradnja brze pruge Beograd-Budimpešta. Pruga će biti duga 305 kilometara i na njoj će se vozovi kretati brzinom 200 kilometara na sat.
Radovi su počeli krajem 2017. godine i do sada je u saobraćaj puštena deonica od Beograda do Novog Sada, duga 74,9 kilometara, a u toku su radovi na deonici Novi Sad-Subotica-mađarska granica, u dužini 108 kilometara. Izvođač radova na deonici od Novog Sada do Subotice je konzorcijum kineskih železnica, a izgradnja deonice finansira se delom iz kineskog kredita, delom iz budžeta Srbije.
Do sada se vozom od Beograd do Budimpešte putovalo oko osam sati, a kad pruga bude kompletno gotova, putovanje će trajati najviše dva i po sata.
Brza pruga od Beograda do Subotice, odnosno do granice sa Mađarskom, biće završena i puštena u saobraćaj do kraja 2024. godine, a s obzirom na to da Mađarska sve intenzivnije radi na izgradnji ove pruge od Budimpešte prema Srbiji, planirano je da već u 2025. godini vozovi brzinom od 200 kilometara na sat povezuju glavne gradove Srbije i Mađarske.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.