Gruhonjić: Naša publika je navikla da dobija medijske sadržaje besplatno

Gruhonjić: Naša publika je navikla da dobija medijske sadržaje besplatno

Smiljana Milinkov, Dinko Gruhonjić i Veljko Milić, foto: NJ/Magločistač

Objavio: Magločistač

06.03.2023

Kategorija: U fokusu

Profesor novinarstva na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu Dinko Gruhonjić izjavio je da je danas veoma sužen prostor za profesionalno novinarstvo jer nezavisni mediji mahom žive od projekata stranih donatora ili od podrške svoje publike, što je ređa pojava, „jer je, na žalost, naša publika navikla da dobija medijske sadržaje besplatno“. 

„Često se našalim, pa kažem: da li uđete u pekaru, uzmete hleb, pa izađete i ne platite ga? Sigurno da ne. Znate kako, i ovo što novinari rade – košta. Ali, na žalost, ne postoji još uvek ta kultura, to kritičko javno mnjenje koje će prepoznati da su profesionalni mediji zapravo glasnogovornici javnosti, odnosno zastupnici građanskih interesa i da samim tim ta vrsta saveza između nas i građana treba da se obnovi“, rekao je Gruhonjić novinarima u Subotici. 

Prema njegovom mišljenju, veza između medija i građana je duboko narušena i primaran zadatak profesionalnih medija jeste da povrate poverenje građana, da ih tretiraju kao subjekte, a ne kao objekte jer je vreme jednodimenzionalnih medija bez interakcije sa publikom odavno prošlo.  

„Ako bismo u tome uspeli, bilo bi i više nezavisnih medija i nezavisnih novinara“, ocenio je Gruhonjić. 

Dodao je da su političari jedni od glavnih neprijatelja slobode medija, ali i da je marketinška industrija možda preuzela primat u cenzuri medija. 

„To je taj, kako ga cinično nazivaju, sofisticirani vid cenzure. Kolege se često žale da upravo iz službi marketinga dobijaju svojevrsne spiskove zabranjenih tema i ličnosti, koje se ne smeju kritikovati jer plaćaju oglase u tim medijima. I to se onda, opet cinično, naziva autocenzurom iako je u pitanju klasična cenzura, jer ne zabranjuju novinari sebi samima teme o kojima će pisati iz čista mira, već pod egzistencijalnim pritiskom“, naveo je Gruhonjić. 

On je objasnio da, kada govori o nezavisnim medijima, misli na medije koji poštuju Kodeks novinara Srbije i posluju transparentno. 

„To svakako nisu takozvani tabloidi ili tabloidne televizije koji ne bi ni postojali da se kriminalistička policija bavi istragama njihovog poslovanja, sivim zonama novca iz kojih se finansiraju, otpisivanjem dugovanja za poreze i slično. Takvi mediji su u zoni privrednog kriminala i na tome treba insistirati, a ne na nekakvom poštovanju kodeksa ili medijske zakonske regulative jer oni na to ne daju ni pet para, kao i svaki drugi kriminalac”, ocenio je Gruhonjić.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.