Generacija Z u Srbiji uz društvene mreže provodi 136 minuta dnevno

Generacija Z u Srbiji uz društvene mreže provodi 136 minuta dnevno

Izvor: Pixabay.com

Objavio: Magločistač

14.12.2020

Kategorija: U fokusu

Građani Srbije navode da su mediji putem kojih se često i redovno informišu društvene mreže (66 odsto), televizije (59 odsto) i internet portali i sajtovi (57 odsto), pokazuje istraživanje koje je sproveo CESID.

Uočava se jasna pravilnost da što je generacija mlađa, to se više informiše putem društvenih mreža, i obratno. Čak 83 odsto mlađih pripadnika generacije Z (od 12 do 18 godine) često ili redovno se informiše putem društvenih mreža, odnosno 76 odsto starijih te generacje (od 18 do 24 godine), navodi se u istraživanju koje je sproveo CESID na uzorku od 1.189 građana uzrasta od 12 do 60 godina.

U generaciji milenijalaca (od 24 do 39 godina) 72 odsto često ili redovno se informiše putem društvenih mreža, u generaciji X (od 40 do 53 godina) njih 49 odsto, dok je taj procenat upadljivo najniži kod “bejbi bumera” (od 54 do 60 godina) i iznosi 27 odsto, pokazuje istraživanje.

Istraživanje pokazuje da je kod građana i dalje televizija primarni medij informisanja (29 odsto), društvene mreže navodi 26 odsto ispitanika, a internet portale i sajtove 24 odsto.

Kada je reč o poverenju, 32 odsto građana Srbije kaže da nema medija u koji imaju puno poverenje, navodi se u istraživanju. 

Istraživanje pokazuje i da građani najviše poverenja ukazuju medijima koje češće koriste, tako da internet sajtovima  i portalima uglavnom ili potpuno veruje 38 odsto ispitanika, društvenim mrežama 37 odsto, televizijama 33 odsto.  

Ispitanici najviše vremena u toku dana provode uz društvene mreže, ukupno 96 minuta, dok u proseku uz štampu provode svega 21 minut. Generacijski gledano, ispitanici koji pripadaju mlađem delu generacije Z uz društvene mreže provode 136 minuta, dok uz štampu provode 16 minuta, zaključci su istraživanja.

Sport ostaje medijska tema koja građane Srbije najviše interesuje. Pandemija korona virusa je druga medijska tema koja najviše interesuje građane Srbije, a potom slede politika, moda i lepota i na kraju muzički programi.

Istraživanje je sproveo CESID u saradnji sa Propulsion uz podršku USAID u okviru Projekta za podršku medijskim inicijativama i partnerstvima, u periodu od 25. avgusta do 10. septembra na teritoriji Srbije.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.