Fabrici: 2,4 miliona evra bespovratne pomoći medijima zbog pandemije

Fabrici: 2,4 miliona evra bespovratne pomoći medijima zbog pandemije

Sem Fabrici, izvor: Medija centar Beograd

Objavio: Magločistač

15.09.2020

Kategorija: U fokusu

Ekonomska stabilnost, pluralizam, bezbednost novinara, samoregulacija, transparentnost vlasništva u medijima i jačanje institucionalnih kapaciteta, neka su od ključnih pitanja sa kojima se medijska zajednica u Srbiji trenutno suočava, ocenio je šef Delegacije Evropske unije (EU) u Srbiji, ambasador Sem Fabrici.

Fabrici je, u autorskom tekstu za bilten Asocijacije medija, najavio da je EU, upravo zbog svih izazova, ali i urgentne situacije u kojoj su se mediji našli zbog pandemije, odlučila da im poveća pomoć i pokrene novi program bespovratne pomoći vredan 2,4 miliona evra.

Kako je objasnio, program će se realizovati u naredne tri godine radi pomoći medijima da prebrode ova teška vremena, a cilj je da se to obezbedi kroz brz i fleksibilan mehanizam primene.

Prema njegovim rečima, program će realizovati Evropski fond za demokratiju (EED), nezavisna i kredibilna organizacija EU i njenih zemalja članica.

Sredstva će u Srbiji biti dostupna malim, start-ap i lokalnim medijskim inicijativima, uključujući digitalne, ali i većim, profesionalnim medijskim kućama koje su, zbog pandemije, suočene sa posebnim izazovima, kao i novinarima, piscima, influenserima, blogerima i aktivistima društvenih mreža.

Fabrici je dodao da će se finansirati i aktivnosti medija i organizacija koje se bave proverom činjenica, praćenjem nasilja nad medijima i novinarima, pravnom pomoći novinarima i monitoringom medija.

Ovaj program bespovratne pomoći će se osvrnuti i na tendenciju nove Medijske strategije, posebno na jačanje uloge medijskih samoregulatornih tela, najavio je Fabrici.

Mediji ne samo da imaju važnu ulogu u demokratiji, oni su demokratija, poručio je šef Delegacije EU u Srbiji i napomenuo da se medijski sektor širom sveta u proteklih deset godina suočava sa strašnim ekonomskim i tehnološkim izazovima.

Oni su ih naterali na strukturne promene kako bi ispunili nove zahteve, formate i platforme, ali i odoleli izazovima veoma raširenih dezinformacija.

Svi smo tokom kovid krize postali svedoci koliko su mediji važni, kada su javno zdravlje i zdravlje pojedinaca u riziku, predočio je Fabrici.

Kako je uazao, posledice pandemije su žestoke po mnoge medije, znače gubitak prihoda od prodaje i reklama, veće troškove proizvodnje i dodatne teškoće u pristupu informacijama.

U Srbiji ova složena situacija sa pandemijom, prema njegovoj oceni, javila se povrh ekonomskih, društvenih, institucionalnih, zakonodavnih i bezbednosnih izazova, na šta se ukazuje i u Medijskoj strategiji koju je Vlada usvojila početkom godine, posle inkluzivnog i transparentnog procesa.

Evropska unija se nada da će doći do odlučnog koraka da Strategija konačno pređe u fazu primene, jer je to u skladu sa podrškom koju je EU pružala u početnoj fazi i tokom njene izrade, zaključio je Fabrici.

Izvor: FoNet

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.