Projekat Media for All: Kroz biznis ideje do održivih lokalnih medija

Projekat Media for All: Kroz biznis ideje do održivih lokalnih medija

Foto: Media for All

Objavio: Magločistač

19.05.2022

Kategorija: Subotica

Programski menadžer Tomson fondacije za Zapadni Balkan i koordinator svih aktivnosti u okviru Media for All projekta, Davor Marko, rekao je za Magločistač da je cilj ovog projekta, koji podržava vlada Velike Britanije, bio da podrži lokalne medije širom Zapadnog Balkana da unaprede svoj odnos sa publikom i svoje poslovanje.

Davor Marko, foto: NJ/Magločistač

„U okviru ovog projekta Tomson fondacija je sa svojim partnerima, Britanskim savetom, BIRN-om i Intrac-om, podržala više od 100 medija, od kojih je 85 medija dobilo podršku putem grantova koji su obuhvatili set raznih treninga, mentorstva, učenja putem onlajn kurseva, umrežavanje, i druge aktivnosti“, navodi Marko.

On napominje da su u okviru poslovne podrške radili sa 55 medija, a ti mediji su nakon završenog mentorstva i obuka dobili grantove da sprovedu svoje biznis ideje.

„Oni su tako unapredili svoj rad u domenu digitalnog prisustva, dobili su nove ili naprednije sajtove koji su dopunjeni sa određenim naprednijim funkcijama, povećali su broj publike koja ih prati, ali i broj lojalne publike, povećali svoje znanje – kako da mere angažman svoje publike i da adekvatno odgovore njihovim potrebama“, objašnjava Marko.

Dodaje da su svi mediji raznoliki i da su njihove priče tokom trajanja projekta pokušali da kreiraju na njihovoj platformi Journalift.

Foto: NJ/Magločistač

Marko smatra da su ovim projektom mediji uveli raznovrsne sadržaje i formate poput multimedijalnih sadržaja, podkasta, kratkih videa, učinili su svoje sajtove sigurnijim u digitalnom smislu, uskladili su svoje poslovanje i sa zakonima.

Za Tomson fondaciju je bilo najvažnije da su novinari u ovim medijima uspeli da uvedu nove izvore prihodovanja, da ih testiraju, a određeni mediji su kroz njih uspeli i da zarade.

„Oni su uspeli i da naprave te izvore prihoda održivim, da im oni ostanu na raspolaganju i posle završetka ovog programa, što je i najveći uspeh ovog projekta“, ocenjuje Marko.

On smatra da je za sve to bila neophodna prvenstveno promena načina razmišljanja.

„Hteli smo da podstaknemo sve medijske timove da drugačije razmišljaju o svom radu, o sebi, i o mogućnostima koje im se pružaju. Dvodnevna završna konferencija koja je ove nedelje održana u Novom Sadu poslužila nam je da zajedno mapiramo potencijale za buduću saradnju“, kaže Marko.

Prema Markovim rečima, mediji vide vrednost ovog projekta koji nije poput većine projekata koji su se sprovodili do sada.

„Projekat nije medijima samo dao neki grant da ga oni potroše ili da ugase neki egzistencijalni požar, nego je ponudio čitavu paletu podrške koja je kod njih kreirala neka održiva znanja, veštine, načine rada i prihodovanja“, ističe Marko.

Foto: NJ/Magločistač

„Mentori su konstantno komunicirali sa medijima i izgradili odnos poverenja, uspeli da medije ohrabre da uđu u projekat, da daju svoj maksimum, da izađu iz svoje zone komfora, i ta neka vrsta iskustva i rezultata je za medije najvažnija“, smatra Marko.

Ističe i da mediji na kraju projekta nisu ostali sami.

„Nakon što se projekat završio, oni sa svojim mentorima imaju i dalje komunikaciju, kao i sa nama kao programskim timom. Međutim, dobili su to neko dodatno samopouzdanje i postali vredni i za neke buduće donatore i partnere“, zaključuje Marko.

Foto: Media for All

Inače, među dobitnicima grantova našao se i portal Magločistač iz Subotice koji je uspešno zavšio projekat, uspeo da sprovede svoju biznis ideju i tako doprinese razvoju svoje održivosti.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.