Povećava se broj stranih i domaćih turista u Subotici i na Paliću

Povećava se broj stranih i domaćih turista u Subotici i na Paliću

Foto: NJ/Magločistač

Objavio: Magločistač

05.01.2022

Kategorija: Subotica

Gledajući celokupnu statistiku za proteklu godinu, „Subotica je jedna od retkih destinacija gde su strani turisti počeli da se vraćaju“, rekao je direktor Turističke organizacije Subotice (TOS), Aleksandar Medaković.

„Mi smo u nekom periodu od pre osam godina imali otprilike odnos 50 odsto stranih i isto toliko domaćih turista. Ako govorimo o strukturi gostiju, možemo da kažemo da su na Paliću 82 odsto domaći gosti, dok su u Subotici 44 odsto strani turisti, a 56 odsto su domaći gosti, što je jako pozitivno“, ocenio je Medaković turističku godinu za nama.

On je naveo da se i period boravka gostiju u Subotici i na Paliću produžio.

„U proteklih 10-tak godina smo imali jedan i po dan boravka na destinaciji, a u poslednjih godinu i po dana period boravka je produžen na dva i po do tri dana, što je svakako pozitivna činjenica. Možemo reći generalno da se turizam u Subotici i na Paliću definitivno oporavio brže od drugih destinacija i možemo očekivati jako dobre rezultate i za decembar mesec prošle godine, kada nam stigne zvanična statistika“, rekao je Medaković.

Kada je reč o prvih 11 meseci prošle godine, na osnovu zvanične statistike, Subotica i Palić imaju veliki rast, kaže Medaković i dodaje da je na Paliću ostvaren rast oko 36 odsto, a da Subotica ima rast od 42 odsto u dolascima na destinaciju.

Palić, foto: NJ/Magločistač

„Što se tiče noćenja, Palić je zabeležio rast od nekih 37 odsto, a Subotica ima čak 57 odsto rasta“, ocenjuje direktor TOS-a.

Tokom novogodišnjih praznika, TOS je prikupljao informacije u razgovoru sa ugostiteljima i hotelijerima.

„Imali smo popunjenost kapaciteta za ove praznike više od 85 odsto. Na Paliću su uglavnom bili domaći turisti, dok je u Subotici situacija bila malo drugačija, i bilo je oko 30 odsto stranih turista za sam doček Nove godine“, navodi Medaković.

Dodaje da je Turistička organizacija Subotica dosta uradila kroz neke druge vidove i kanale marketinga i da su uspeli, kroz nacionalne medije, ovu destinaciju da pozicioniraju u periodu kada nije bilo sajmova i drugih aktivnosti.

„Jedan od turističkih proizvoda koji smo pokrenuli jesu i pešačke ture u Subotici, a od letos smo to pokrenuli i na Paliću koji sada po prvi put ima organizovano vođenje, i to ćemo nastaviti i ove godine“, kaže Medaković.

Podseća da je uporedo u toku i rekonstrukcija i adaptacija novog Info centra u Subotici koji je smešten u prostorijama bivše Gradske suvenirnice.

„Obezbedili smo sredstva i za završetak, odnosno nastavak ovih radova, pa ćemo u drugoj polovini godine sigurno imati jedan moderan turistički Info centar u ovom gradu“, ocenjuje direktor TOS-a.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.