Najviše građana se žalilo na rad Sekretarijata lokalne poreske administracije i JKP “Vodovod i kanalizacija”

Najviše građana se žalilo na rad Sekretarijata lokalne poreske administracije i JKP “Vodovod i kanalizacija”

Foto: NJ/Magločistač

Objavio: Magločistač

03.06.2020

Kategorija: Subotica

Tokom 2019. godine Lokalnom ombudsmanu obratilo se ukupno 1.739 građana Subotice, od kojih se 388 njih žalilo na rad javnih preduzeća i organa uprave grada, navodi se u godišnjem izveštaju zaštitnika građana.

Od tog broja, 27 pritužbi odnosilo se na rad javnih preduzeća, među kojima su najviše nezadovoljstva građani iskazali spram JKP “Vodovod i kanalizacija” protiv kog je podneto 13 pritužbi. Slede JKP “Subotica-trans” s 3 pritužbe, po dve pritužbe odnosilo se na rad JKP „Suboticagas“, JKP „Parking“, JKP “Čistoća i zelenilo”, JKP „Dimničar“, dok su po jednu pritužbu imali JKP “Pogrebno”, JKP “Toplana”, te JP za upravljanje putevima i urbanističko planiranje.

Na rad organa uprave i ustanova žalilo se 349 građana, a najviše pritužbi imali su Sekretarijat lokalne poreske administracije – 118, i Centar za socijalni rad – 114. Slede Sekretarijat za inspekcijsko-nadzorne poslove (31), Sekretarijat za građevinarstvo (24), Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove (19), Sekretarijat za poljoprivredu i zaštitu životne sredine (10), Sekretarijat za društvene delatnosti (8), PU “Naša radost” (7), Komunalna policija (7), Gradsko javno pravobranilaštvo (5), Istorijski arhiv (2), dok su po jednu pritužbu imali Gerontološki centar, Prosvetna inspekcija, MZ „Kelebija“, Savet za zdravlje i Komisija za predstavke.

[quote] Slučaj građanina K.Ž. protiv “Vodovoda i kanalizacije”
[gap height=”3″]
Dana 31.10.2019. godine zaštitniku građana obratio se građanin K.Ž. iz Subotice u ime korisnika i dužnika A.M. iz Subotice, navodeći da je protiv korisnika po predlogu JKP „Vododvod i kanalizacija” Subotica dana 14.10.2019. godine pokrenut postupak izvršenja radi izmirenja duga po računu od 30.09.2019. godine. Prethodni dug na računu od 30.09.2019. godine iznosio je 9.941,85 dinara. Imenovani je u ime korisnika dana 14.10.2019. godine uplatio iznos od 2000,00 dinara, dok je preostali dug u iznosu od 7.942,00 dinara uplatio dana 25.10.2019. godine, ovo iz razloga što je na računu kao krajnji rok za plaćanje iskazan datum. 25.10.2019. godine, odnosno dužnik je bio u zabludi da i dug iz prethodnog perioda može da plati do 25.10.2019. godine.

Po predlogu za izvršenje javni izvršitelj doneo je rešenje o izvršenju, kojim rešenjem je utvrđen glavni dug u iznosu od 8.372,04 dinara, kamata u iznosu od 43,35 dinara i troškovi izvršenja u iznosu od 4.824,00 dinara.

Imajući u vidu da je dug prema preduzeću kao poveriocu u celosti izmiren i to u roku, (glavni dug i kamata), koji je kao rok za plaćanje naznačen na računu, zaštitnik građana dao je mišljenje da nema svrhe daljeg vođenja izvršnog postupka i da je nakon izmirenja duga u celosti izvršenje neosnovano.

Na osnovu iznesenog mišljenja data je preporuka preduzeću je da povuče predlog za izvršenje, te tako ne potražuje predujmljene troškove izvršenja od dužnika.

Takođe, u odnosu na molbe na računima gde se navodi da dug iz prethodnog perioda dužnik izmiri u što kraćem roku,zaštitnik građana je dao mišljenje da ovo obaveštenje o što kraćem roku izmirenja za dužnike nije dovoljno jasno, te mu je ostavljena sloboda da sam odredi koji je to što kraći rok, kao što se desilo i u ovom slučaju. Dalje je dao mišljenje da se na jednom računu ne mogu opredeliti dva roka i da je nejasno kako bi se računala dospelost duga u što kraćem roku.

Na kraju je data preporuka preduzeću da ubuduće na računima za dug iz prethodnog perioda naglasi da je isti već dospeo, te da je obaveza plaćanja ODMAH po izdavanju računa, a sve pod pretnjom prinudnog izvršenja. Ovo bi praktično značilo da na jednom računu jeste iskazan i mesečni dug, ali i opomena za prethodna dugovanja.

Dana 4.11.2019. godine JKP “Vodovod i kanalizacija“ Subotica obavestilo je zaštitnika građana da su gore navedene preporuke u celosti prihvaćene, te da je njihova nadležna služba povukla predlog za izvršenje, čime su prestali da potražuju predujmljene troškove.[/quote]

U godišnjem izveštaju Lokalnog ombudsmana konstatuje se da su, kada je reč o oceni stanja ljudskih prava u Subotici, najugroženija ekonomska i socijalna prava, što je višegodišnji trend.

“Iz oblasti prava na rad vrlo često nam se obraćaju građani, prošle godine nam se 238 sugrađana obratilo sa raznim pitanjima iz radnih odnosa. Prema ovim brojkama, pravo na rad i dalje spada među ugrožena ljudska prava”, konstatuje Lokalni ombudsman.


(Magločistač)

[clear]

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.