
Železnička stanica u Subotici, foto: NJ/Magločistač (arhiva)
Nakon intenzivnog dvonedeljnog testiranja, koje je proteklo uspešno, danas će biti zvanično puštena u saobraćaj treća deonica brze pruge na trasi Beograd–Subotica, od Novog Sada do Subotice, objavila je Radio-televizija Srbije (RTS).
Izgradnja ove deonice, podseća RTS, započela je novembra 2021. godine, a pruga duga oko 108,1 kilometar omogućiće kretanje vozova brzinom do 200 kilometara na čas. Radovi su obuhvatili polaganje oko 273 kilometra novih koloseka, uključujući dvokolosečnu prugu i stanice.
Na trasi su izgrađena četiri mosta, dva vijadukta, 27 nadvožnjaka i 15 podvožnjaka. Po prvi put u Srbiji izgrađena su i tri eko-dukta, duga po 46 metara, koji će omogućiti životinjama bezbedan prelaz preko pruge. Ukupno je izgrađeno 33 propusta i 14 pothodnika, dok je na deonici postavljeno 302 skretnice.
Radovi su zahtevali oko 8,5 miliona kubika zemljanih radova i 762.000 kubika tucanika.
Pored pruge, na deonici su izgrađene i četiri stanice: Vrbas nova, Lovćenac, Mali Iđoš, Bačka Topola i Subotica.
Izvođač radova bio je kineski konzorcijum “Čajna rejlvej internešenel” (China Railway International) i “Čajna komjunikejšn konstrakšn kompani” (China Communications Construction Company – CHCH), uz učešće više od 200 podizvođača i dobavljača iz Srbije i Evropske unije.
Dinamička testiranja obavila je nemačka kompanija Deutsche Bahn Systemtechnik, koja je početkom oktobra 2024. godine potvrdila dostiženje maksimalne brzine od 200 kilometara na čas na ovoj deonici.
Planirano je da voz “Soko” između Novog Sada i Subotice putuje 41 minut, dok će putovanje između Beograda i Subotice trajati oko 79 minuta. Interregio vozovi će saobraćati nešto sporije – 54 minuta od Novog Sada do Subotice i oko 99 minuta od Beograda do Subotice.
Danas se očekuje da će na svečanom puštanju ove deonice u saobraćaj prisustvovati i predsednik Srbije Aleksandar Vučić sa saradnicima i drugim zvaničnicima, piše RTS.
4 Komentara na
“RTS: Danas zvanično otvaranje brze pruge Novi Sad-Subotica”
Што се чудите? Није он надлежан! Има и Суботица и Бачка Топола, а и Мали Иђош своје стручњаке који су надлежни, па изволте сад куцајте код њих. Хтели сте независност, добили сте независност. Сада када имате проблем, опет крив онај који Вас је пустио да будете независни јер вам је лудачки веровао.
Шта хоћете ви уопште?
Да будете независни, а да кад год нешто не ваља, да се хватате за њега? Јел то?
Независни грађани које држите у затвору су једини који могу донети одлуку, јер ви само знате да вичете ав, ав, ав кад год вас нешто засврби. Чак и дете уме боље од тога.
Oce li doci i Vesic na otvaranje?
Šta otvara *** danas?Stanica SU je zatvorena ima kontejner gde se kupuju karte pored carine a zatvoren je i pothodnik na perone?Dolazi da otvori šta 1 kolosek jedini gde putnici mogu da izidju na voz?Ljudi ovo nije normalno..
Železnička stanica u Bačkoj Topoli NIJE izgrađena, ostala je stara, samo je našminkana, a građevinski inspektori su rekli da je nebezbedna, kao i ostale stanice na potezu NS -Subotica..
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 86. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti, rodnog identiteta ili drugog ličnog svojstva bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.