Pravna služba REM-a: Zagovaranje ozonske terapije na Pinku nije nadrilekarstvo

Pravna služba REM-a: Zagovaranje ozonske terapije na Pinku nije nadrilekarstvo

Objavio: Magločistač

22.05.2020

Kategorija: Vesti

Služba za nadzor i analizu Regulatornog tela za elektronske medije (REM) zaključila je da u programu televizije Pink na kojoj je Željko Mitrović zagovarao primenu ozonske terapije u lečenju kovida-19, nema dovoljno elemenata za kršenje medijskih zakona i podzakonskih akta, navodi se u izveštaju u koji je Udruženje novinara Srbije imalo uvid.

Pravna služba REM, istovremeno, zaključuje da u spornom sadržaju na televiziji Pink nema elementa za osnovane sumnje da je izvršeno krivično delo nadrilekarstvo, po prijavi Nezavisnog udruženja novinara Srbije.

“Utvrđeno je da je Mitrović iznosio sopstveno mišljenje o alternativnom načinu borbe protiv kovida-19. Na snimcima se vidi isključivo da je navedenu terapiju ozoniranja primenjivao na sebi, a ne na drugim licima”, navodi pravna služba REM.

Ta služba dodaje da su se u programu Pinka čula i mišljenja lekara o alternativnim načinima borbe protiv kovida-19, a da nadrilekarstvo prema zakonu “predstavlja bavljenje lečenjem ili bavljenje pružanjem medicinske pomoći od strane lica koja za to nema propisanu stručnu spremu”.

UNS je podsetio da su Savetu REM podnete dve inicijative za pokretanje postupka – jednu je podneo NUNS, a drugu članovi Saveta Slobodan Cvejić i Judita Popović.

Po tim prijavama, služba za nadzor i analizu REM radila je monitoring, u periodu od 14. do 23. aprila, kako bi se izjasnila da li je televizija Pink zagovaranjem ozonske terapije prekršila odredbe zakona i pravilnika, koje se odnose na istinito i objektivno informisanje i zabrane zloupotrebe lakovernosti gledalaca.

Zaključak službe za nadzor i analizu REM je da u izveštavanju televizije Pink nema dovoljno elemenata za kršenje Zakona o elektronskim medijima između ostalog, zato što lečenje ozonom “nije zabranjeno niti je dokazano da je štetno”.

Dodaje se da taj metod lečenja kod nas nije proveren, niti se primenjuje, a da se domaći stručnjaci nisu pozitivno, niti negativno izjasnili o terapiji ozonom.

U izveštaju se navodi i da se ne može prihvatiti da je na televiziji Pink došlo do zloupotrebe lakovernosti gledalaca.

“Mitroviću se može zameriti izvesna nekonzistentnost i kontradiktornost u prilozima, preterani entuzijazam, doza samopromocije i preterivanja, ali oni nisu kažnjivi”, navodi služba.

U četvrtak su članovi Saveta REM većinom glasova izglasali da televizija Pink ne bude kažnjena zbog toga što je vlasnik te televizije Željko Mitrović u programu zagovarao primenu ozonske terapije u lečenju kovida-19.

 

Izvor: N1

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.