OSNOVNI SUD PONIŠTIO ODLUKU UO RTV O SMENI AREŽINE

OSNOVNI SUD PONIŠTIO ODLUKU UO RTV O SMENI AREŽINE

Izvor: Medija centar Beograd

Objavio: Magločistač

29.05.2017

Kategorija: Vesti

Osnovni sud u Novom Sadu poništio je odluku Upravnog odbora Radio-televizije Vojvodine (RTV) o razrešenju Slobodana Arežine sa funkcije direktora programa RTV-a, koja je doneta 5. maja prošle godine i posle koje je smenjeno još nekoliko urednika i voditelja, zbog čega su zaposleni na RTV-u potpisivali protestnu peticiju, a organizovani su i ulični protesti Pokreta Podrži RTV, koji je oformljen upravo u znak protesta zbog smena.

Osnovni sud je presudom, u koju je Autonomija imala uvid, obavezao RTV da Slobodana Arežinu vrati na posao direktora programa u roku od osam dana, pod pretnjom prinudnog izvršenja.

Sud je obavezao RTV da Arežini isplati i 124.500 dinara, na ime troškova parničnog postupka, sa zateznom kamatom. Arežina je tužbu podneo 4. jula prošle godine.

Protiv presude Osnovnog suda dozvoljena je žalba u roku od 15 dana od dana prijema presude Apelacionom sudu u Novom Sadu.

Slobodan Arežina je prošle godine, nakon što je bio smenjen, rekao agenciji Beta da nije uopšte bio obavešten o mogućnosti njegove smene sa te pozicije, te da je u pitanju „više nego evidentan politički pritisak“.

Upravni odbor RTV-a je smenio Arežinu zbog, kako je navedeno „utvrđenog pada gledanosti televizijskog programa i nepostojanja Plana proizvodnje i emitovanja programa RTV za 2016. godinu, kao jednog od bitnih dokumenata vezanih za rad pokrajinskog javnog servisa“.

„Imam želju da vidim zvanično taj dokument, jer je ovo obrazloženje više neka vrsta izgovora, tek tako da se nešto navede”, kazao je tada Arežina i naveo da je 2015. godine, nakon tri godine njegovog rada, RTV imao rekordnu gledanost, do tada nezabeleženu u istoriji te kuće.

„Međutim, kada su nam ukinuli signal na Avali, ta gledanost je pala i to je normalna stvar. Kada pogledam ta dva navedena razloga za moju smenu, mogu samo da zaključim da oni nisu pravi, te da su pravi razlozi neka vrsta političkog pritiska“, kazao je Arežina.

Pravni zastupnici Slobodana Arežine, advokatska kancelarija Beljanski, u tužbi su naveli i da je objavljivanjem saopštenja Upravnog odbora RTV-a povodom smene programskog direktora, a koje je zasnovano na netačnim informacijama, naneta šteta tužiočevom profesionalnom ugledu.

Posle smene Arežine, ostavke su podneli generalni direktor RTV-a Srđan Mihajlović i glavna i odgovorna urednica Prvog programa Televizije Novi Sad Marjana Jović.

“A potom je usledila lavina političkih smena urednika i novinara na RTV-u koje su bile povod za građanske proteste pod nazivom Podrži RTV”, saopštilo je tada Nezavisno društvo novinara Vojvodine.

Izvor: Autonomija

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.