REM: Savez za Srbiju (SZS) dobija najviše prostora u medijima, BIRODI: bitan je i tonalitet predstavljanja

REM: Savez za Srbiju (SZS) dobija najviše prostora u medijima, BIRODI: bitan je i tonalitet predstavljanja

Objavio: Magločistač

25.05.2020

Kategorija: U fokusu

Regulatorno telo za elekronske medije (REM) objavilo je izveštaj trećeg preseka o nadzoru elektronskih medija tokom predizborne kampanje za republičke, pokrajinske i lokalne izbore u periodu od 11. do 15. maja 2020. godine.

Izveštaj pokazuje i ukupno vreme emitovanja predizbornog programa u periodu od 11. do 15. maja 2020. godine, kod svih pružalaca medijskih usluga.

Prema tom izveštaju, najviše prostora u medijima dobili su politički analitičari i to 34,29 odsto vremena.

Nakon njih sa 12,65 odsto vremena na televizijama, nalaze se ostali učesnici kampanje kao što su RIK, GIK, PMU, NUNS, Transparentnost Srbija, poverenici i zaštitnici građana i drugi.

Od političkih stranaka i koalicija koje izlaze na izbore ili zastupaju ideju bojkota, najviše prostora dobio je Savez za Srbiju (SZS) i to 14,91 odsto vremena.

Na drugom mestu našla se izborna lista „Aleksandar Vučić – Za našu decu“, koja je 9,33 odsto vremena na televizijama u istom periodu.

Treća po redu jeste Ujedinjena demokratska Srbija (UDS), koja je dobila 5,86 odsto vremena, a iza nje nalazi se Pokret slobodnih građana (PSG) sa 4,30 odsto.

Mediji koji su obuhvaćeni ovim izveštajem jesu N1, koji ubedljivo najviše vremena posvetio predizbornom programu, čak 42,95 odsto ukupnog učešća.

Druga na spisku nalazi se RTV Pink sa 12,16 odsto učešća, a iza nje je Nova S sa 11,09 odsto.

Mediji koji su takođe uvršteni u ovo istraživanje jesu RTV 1 (8,91), Hepi TV (7,39), TV B92 (6,28), RTS 1 (4,35), TV Prva (3,69), Radio Novi Sad (1,96), Radio Beograd (0,69) i RTV 2 (0,53).

Ceo izveštaj REM-a možete pogledati OVDE.

BIRODI: Izborni monitoring medija REM-a mimo međunarodnih standarda i praksi

Biro za društvena istraživanja (BIRODI) ocenio je danas da se merenjem samo vremena, a ne i tonaliteta predstavljanja aktera u izbornom procesu, Regulatorno telo za elektronske medije (REM) opredelilo da realizuje monitoring koji više sakriva nego što otkriva.

BIRODI smatra da REM metodologija za analizu sadržaja izveštavanja emitera nije su skladu sa međunarodnim standardima (ODIHR, Venecijanska komisija i Direktorat za ljudska prava Evropske komisije), ali i praksama koje se poštuju u izborno-posmatačkim misijama.

BIRODI je podsetio da je pri izradi Pravilnika koji reguliše postupanju javnih servisa u toku izborne kampanje zahtevao primenu navedenih međunarodnih standarda, u delu koji se pre svega odnosi na analizu tonaliteta izveštavanja, ali to nije usvojeno.

Dosadašnji monitorinzi BIRODI-ja pokazuju ne samo izostanak medijskog balansa, već i dominaciju Aleksandra Vučića, koji se pojavljuje ne kao kandidat za narodnog poslanika, već kao marketinški akter.

Naime, kako je naveo BIRODI, Vučić je istovremeno predsednik stranke i Republike, a Zakonom o Agenciji za borbu protiv korupcije, predsednik Srbije je izuzet od funkcionerske kampanje, te je on jedini javni funkcioner koji može da se bavi legalno funkcionerskom kampanjom.

Iz navedenih razloga, metodološki i fenomenološki je opravadano meriti medijsku zastupljenost Vučiča kao predsednika Srbije, jer njegova dominantno pozitivna prisutnost u toj funkciji utiče na formiranje stavova birača da glasaju za izbornu listu gde je on izrazito vidljiv akter, a stranka čiji je predsednik u drugom planu.

Izvori: Danas, Beta

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.