Godina Zoom-a: Kako je postao najpopularnija aplikacija u pandemiji

Godina Zoom-a: Kako je postao najpopularnija aplikacija u pandemiji

Izvor: Pixabay.com

Izvor: Independent.co.uk

30.12.2020

Kategorija: Vesti

Tokom pandemije korona virusa popularnost aplikacije za video-konferencije Zoom značajno je porasla, sa 10 miliona dnevnih korisnika u decembru 2019. na 300 miliona u aprilu 2020.

Od januara do aprila na toj platformi održani su video-pozivi u trajanju od dve hiljade milijardi minuta.

Zahvaljujući Zoom-u, poslovanje je moglo da se nastavi i tokom pandemije i mera zatvaranja, ali aplikacija je takođe postala posrednik u održavanju sastanaka vlada, kulinarskih kurseva, umetničkih radionica, treninga i božičnih zabava.

Zanimljivo je da je, u konkurenciji Epla, Gugla, Majkrosofta i Fejsbuka, Zoom dospeo na vrh, a razlog za to se nalazi u njegovoj pristupačnosti, nešto čemu bi svi tehnološki proizvodi trebalo da teže, piše britanski list Indipendent.

Za početak, Zoom je besplatan, za razliku od Eplove aplikacije Fejstajm (FaceTime) koju mogu da koriste samo vlasnici skupih Eplovih proizvoda.

Takođe ne zahteva da korisnik ima neki nalog, kao što je slučaj sa aplikacijom Gugl mit (Google Meet).

Fejsbuk se ne koristi za posao, a Vootsap (WhatsApp), aplikacija u vlasništvu Fejsbuka, nije napravljena za korišćenje na kompjuteru.

U odnosu na Majkrosoftovu aplikaciju Skajp, Zoom je lakši za korišćenje, posebno za one koji nisu mnogo koristili platforme za video-konfernecije pre pandemije.

Svi ti faktori učinili su Zoom veoma popularnim, iako njegov put ka vrhu nije išao bez problema.

Praveći aplikaciju tako jednostavnom za korišćenje postalo je mač sa dve oštrice – napadači su mogli lako da nađu onlajn sastanke na Zoom-u i da slušaju, pa čak i ometaju učesnike.

Zbog takvih incidenata britanska Nacionalna agencija za borbu protiv kriminala i američki Federalni istražni biro izdali su upozorenja i savete kako učiniti video-pozive bezbednim, a Zoom je uveo dodatne mere zaštite od malicioznih pojedinaca.

Rad od kuće tokom pandemije naveo je mnoge kompanije da koriste aplikacije kao što je Zoom za istovremene pozive. Taj trend će verovatno biti nastavljen i 2021. godine, pa i duže, smatra profesor na Harvardskoj poslovnoj školi Raj Čaudri, stručnjak za praksu rada na daljinu.

Popularnost ovog softvera za video-pozive će možda oslabiti kada pandemija prođe – vrednost njegovih akcija je opala kada je napravljena vakcina protiv korona virusa.

Čaudri ipak veruje da će Zoom i dalje biti korišćen na poslu, dodajući da je njegova vrednost u tome što je virtuelnim pozivima “lice u lice” smanjivao granice i ublažavao hijerarhiju među zaposlenima.

“Zoom je napravljen za ovaj trenutak i dalje. Imamo platformu koja podržava ono što je svetu potrebno – danas, sutra i daleko u budućnosti”, izjavio je za Indipendent direktor Zoom-a u Ujedinjenom Kraljevstvu i Irskoj Fil Peri.

Zoom bi ipak mogao da ima ozbiljnu konkurenciju, pre svega Majkrosoftove aplikacije Tims (Teams), koja je namenjena komunikaciji prijatelja i porodice, ali i za poslovne svrhe.

Aplikacija je već počela da raste, od 44 miliona dnevnih korisnika u martu 2020, na 115 miliona aktivnih korisnika u oktobru.

Ako je pandemija nešto pokazala, to je da je budućnost nesigurna, ali Zoom je za sada u prednosti, piše britanski list.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.